استانی 21:38 - 21 مرداد 1399
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:
ایسنا/زنجان مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، به نقش پررنگ پویش‌های مردمی، تشکل‌ها و خیریه‌ها در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا اشاره و از آن تقدیر کرد.

نقش‌ تشکل‌ها در کنترل بیماری کرونا قابل تقدیر است

مسیح‌الله سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، ۲۲ مرداد، روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را فرصتی برای قدردانی از تلاش‌های ارزشمند تشکل‌ها و خیریه‌ها دانست و گفت: این روز فرصت مغتنمی است به منظور قدردانی از تلاش‌ها و نقش‌آفرینی‌ تشکل‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و پویش‌های مردمی و در مجموع هرگونه فعالیت‌ داوطلبانه مردمی که با درکی عمیق و آگاهانه از موضوعات جامعه و شور نشأت گرفته از شعور اجتماعی آنان، در حوادث گوناگون، سوانح و بلایا در کنار مردم و در خدمت به هم‌نوعان خود بوده و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

وی افزود: همه ساله به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی در سطح استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شد، اما امسال به دلیل شرایط کرونایی این برنامه‌ها از جمله نشست‌ها و جلسات هم‌اندیشی برگزار نشد.

این مسئول گفت: امسال با رویکردی متفاوت پویش‌های مردمی، تشکل‌ها و خیریه‌ها برنامه‌های خود را به سمت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه با کمک‌های مومنانه، آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در مقابله با ویروس کرونا ، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در مناطق حاشیه شهرها و سایر اقدامات خیرخواهانه معطوف ساخته‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: همچنین به همین مناسبت، بر اساس مصوبات شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان، استانداری، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مسئول در این حوزه، ساماندهی پویش‌های مردمی، تقویت فعالیت تشکل‌ها، خیریه‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را در جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در دستور کار خود دارند.

سلطانی، به نقش پررنگ پویش‌های مردمی، تشکل‌ها و خیریه‌ها در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: گروهای داوطلب مردمی، در مدت ۶ ماه گذشته، اقدامات ارزشمندی را در جهت آگاه‌سازی جامعه، کمک به اقشار نیازمند و جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا انجام داده‌اند که قابل تقدیر است. البته انتظار داریم همچنان تشکل‌ها و پویش‌های مردمی با افزایش توانمندی‌ها و کسب مهارت‌های بیشتر، با قدرت و قوت افزون‌تری در کنار دولت و در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری و جذب مشارکت‌های مردمی تلاش کنند.

وی افزود: در ابتدای شناسایی کرونا ویروس، پویش‌های مردمی به سرعت شکل گرفتند، به‌طوری‌که در سطح استان و کشور شاهد اوج‌گیری مشارکت‌های مردمی بودیم که البته رد پای این مشارکت‌های احساسی در اکثر رویدادها و حوادث نیز دیده می‌شود. سلطانی تصریح کرد: انتظار داریم با طولانی شدن حضور این ویروس خطرناک، مشارکت‌های اجتماعی از حالت احساسی به یک حالت منطقی و عقلانی فعال در جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس تبدیل شود و تشکل‌ها بتوانند در کنار دستگاه‌های دولتی در حفظ سلامت اجتماعی سهیم باشند.

انتهای پیام


10663064
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است