استانی 15:27 - 04 مهر 1395
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: قاچاق لوازم صوتی و تصویری در کشور، حداقل هزارمیلیارد تومان به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، علیرضا جمشیدی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پیشین و جدید تعزیرات حکومتی استان گفت: هزار میلیارد تومان ضرری که بابت قاچاق لوازم صوتی و تصویری به کشور وارد شده عوارضی بوده که باید به دولت پرداخت می‌شد اما این اتفاق نیفتاده و به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است.


جمشیدی با بیان اینکه جلوگیری از اشتغال‌زایی جوانان در کشور یکی از لطمه‌هایی است که قاچاق به کشور وارد می‌کند افزود: نفوذ پول‌های کثیف، مشکلات فرهنگی، فساد اداری و موارد دیگر از مشکلاتی است که به‌سبب قاچاق ایجاد می‌شود.




وی خاطر نشان کرد: اکنون در برنامه ششم توسعه در حال اصلاح این موارد هستیم تا این تفکیک برای نخستین بار در کشور انجام شود.


جمشیدی خاطرنشان کرد: اکنون سه میلیون بنگاه صنفی در کشور وجود دارد که به‌صورت مستقیم هفت میلیون نفر و به‌صورت غیرمستقیم 25 میلیون نفر با آنها مرتبط هستند به همین جهت راهکار ما پیشگیری است.


وی با اعلام اینکه هدف سازمان همکاری با صنوف و کاهش قاچاق در کشور است، گفت: طرح مبارزه با قاچاق لوازم‌خانگی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی از مهرماه آغاز شده است که در آن به‌صورت ارشادی به واحدهای متخلف تذکر داده و فرصت 20روزه به آنها می‌دهیم.


رئیس سازمان تعزیرات حکومتی رفع معضل قاچاق در کشور را نیازمند همکاری در مبادی ورودی و عرضه کالا دانست و اظهار داشت: اگر عرضه‌کنندگان کالا همراه و همکار ما باشند، در صورتی هم که کالای قاچاق وارد کشور شود اما عرضه نشود، بخشی از مشکلات رفع می‌شود و تولیدات داخلی با توجه به اقتصاد مقاومتی رونق می‌گیرند.


انتهای پیام/ب

8184450
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است