وبگردی 08:44 - 16 بهمن 1394
تیم های لیگ چینی در نقل و انتقالات اخیر توانستند سروصدای زیادی ایجاد کنند و چند بازیکن مهم را به خدمت بگیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  لیگ چین چند وقتی است که در صدر اخبار فوتبالی جهان قرار گرفته است کم کم وارد نقشه فوتبالی جهان شده است. خرید بازیکنان با قیمت های گزاف و جذب بازیکنان برتر فوتبالی آن هم نه بازیکنان پا به سن گذاشته بلکه بازیکنان نسبتا جوان نشان می دهد که فوتبال چین برنامه خاصید برای رسیدن به سطح اول فوتبال جهان دارد.

 

چیزی که قبل از چین درباره فوتبال در ذهن ما بود تنها هواداران پرشور این کوری فبود کهتنها یکبار در سال 2002 حضور در جتم جهانی را تجربه کرد که با 3 شکست پیاپی با اختلاف به عنوان یکی از ضعیف ترین کشورهای این دوره از جام وداع کرد. ولی افزایش تکنولوژی و رشد فوتبالی در این کشور شرایط را تغییر داده اس و اکنون فوتبال در این کشور باعث شده است تا خیلی از بازیکنان بزرگ جهان رغبت کنند تا به این کشور بیایند.

 

استفاده از سرمایه گذاری های کلان و بخش های مختلف فوتبال در زمینه های مختلف باعث شده است تا باشگاه های چینی قدرت خرید زیادی پیدا کنند. خریدی که گوانگ ژو اخیرا انجام داد و توانست جکسون مارتنیز را از اتلتیکومادرید به خدمت بگیرد تاکنون گرانترین خرید در لیگ این کشور بود هاست که حالا باید آن را یکی از لیگ های مهم فوتبالی بدانیم که قطعا حق پخش بالایی برای خرید آن در روزهای آتی ارائه خواهد شد. این بازیکن 29 ساله که قبل ادر پورتو بازی می کرد ولی در لیگ اسپانیا با مشکل روبرو بود سال های زیادی می تواند به عنوان فوتبالیست فعالیت کند و به همین خاطر ترجیح داده است تا برای گوانگ ژو در لیگ چین بازی کنند.

 

قبل از این بازیکن نیز رامیرس هافبک چلسی با 25 میلیون پوند راهی لیگ چین شد. همچنین اخباری نیز اخیرا داشتیم که قرار است یحیی توره با درآمد هفتکی 577 هزار پوند به گرانقیمت ترین بازیکن فوتبال جهان تبدیل شود که لیگ چین قرار است برای خرید این بازیکنان پرداخت کند. سه تیم چینی خواهان جذب این هافبک 32 ساله هستند و جیانگسو سونینگ که به تازگی رامیرس را از چلسی به خدمت گرفته یکی از این تیم هاست. تیم های چینی علاقه مند به توره، دستمزدی فوق نجومی برای وی در نظر گرفته اند؛ 40 میلیون یورو در سال است که رقمی بسیار کلان بوده است و این نشان از ظرفیت بالایی تیم های این کشور می دهد که کی توانند بازیکنان مستعد و برتر فوتبال جهان را جذب کنند. اگر توره راهی لیگ چین شود به پر درآمد ترین بازیکن تاریخ فوتبال و سومین ورزشکار پر درآمد جهان تبدیل می شود. یحیی توره در حال حاضر دستمزدی 320 هزار پوندی در هفته در تیم منچستر سیتی دریافت می کند.

 

اخیر نیز دیدیه دروگبا، نیکولاس آنلکا، دمبا با، آساموآ ژیان و پائولینیو در لیگ پین بازی کردند و پیشنهاد 50 میلیون یورویی به الکس تکسیرا نشان می دهد که مه چین توانسته از نظر درآمد زایی به خودکفایی برسد و قطعا در سال های آینده یکی از مدعیان جدی برای قهرممانی در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود همانطور که در سالهای اخیر نیز تیم های چینی درخشش خوبی در لیگ قهرمانان داشتند و به قهرمانی رسیدند.

 

10 بازیکن برتر در لیگ چین

 

1- جکسون مارتینز/ گوانگ ژو اورگراند/ سابق اتلتیکومادرید

 

2- رامیرس/ تیانجین / سابق چلسی

 

3- فردی گوارین/ شانگهای/ اینتر

 

4- ژروینیو / هبی / رم

 

5- تیم کاهیل / شانگهای / اورتون

 

6- آساموآ ژیان / شانگهای / ساندرلند

 

7- استفان ام بیا / هبی / مارسی

 

8- دمبا با / شانگهای / چلسی

 

9- پائولینیو / گوانگ ژو / گوانگ ژو

 

10- ایراهیم توره / لیائونینگ / موناکو

 

 

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

7655713
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ما به عنوان والدین به قول خود عمل می‌کنیم، این کار به فرزندانمان کمک می‌کند احساس امنیت کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کسانی که از انسانیت دور می‌شوند باید آماده مواجه با آثار اعمال خود باشند. با این حال خداوند برای جهنمیان و انسان‌های گناهکار تخفیفاتی نیز در نظر گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تیتراژ سریال «آژانس دوستی» به عنوان یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین تیتراژ‌های مرتبط با سریال‌های دهه هفتاد سیما محسوب می‌شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» با نزدیک شدن به روز‌های کنکور بازار صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی گرم شده که مدعی فروش یا پیش فروش سوالات کنکور هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یافتن فرد مناسب برای ازدواج به مهمترین دغدغه جوانان برای تشکیل خانواده تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تبعیض نژادی در مجازات اعدام در آمریکا از زمان صدور حکم تا اجرای آن در اتاق‌های اعدام سیاه‌پوستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کپک‌ها برای سلامت بدن انسان بسیار مضر هستند بنابراین باید آن‌ها را با روشی اصولی و صحیح با ماده‌ای مناسب از بین ببرید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اصلی‌ترین پیام مانور پهپادی و موشکی ایران در عملیات «وعده صادق»، اثر معکوس چند دهه تحریم علیه کشورمان بود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در دنیای شلوغ ما که همه عجله دارند، چت کردن به یک وسیله ارتباطی سریع تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر ایمان به خدا و پیغمبر دارید، نباید دشمن خدا را دوست داشته باشید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است