اجتماعی 06:22 - 04 مرداد 1393
حسادت کودکان بیشتر به صورت یک دلبستگی امن و ایمن به والدین است که نسبت به آنها احساس مالکیت دارند.

 تبریزی روانشناس کودک در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: حسادت کودکان بیشتر به صورت یک دلبستگی امن و ایمن به والدین است و در مورد آنها احساس مالکیت می‌کنند و نسبت به محبتی که مادر به فرزندان دیگر می کند احساس حسادت می‌کنند.



وی معتقد است: حتی توجه بیش از حد به کودک موجب انتظار بیش از حد از والدین و مادر می‌شود. مقایسه و امتیاز خاص قائل شدن برای سایر بچه‌ها موجب حسادت کودکان در محیط‌های مختلف مثل مدرسه و خانه می‌شود.



تبریزی از جمله عواملی را که موجب حسادت کودکان می‌شود تبعیض، مقایسه، توجه بیش از حد وغیرعادی به بچه‌ها برمی‌شمارد که آنها را پرتوقع‌تر می‌کند و نسبت به بچه‌های دیگر حسودتر هستند. حسادت بچه‌ها در واقع نشان‌دهنده‌ی درجه‌ی دلبستگی آنها به والدین است و بچه‌هایی که بیشتر به والدین خود وابسته هستند حسادت بیشتری دارند.



وی افزود: حسادت در اثر مقایسه و ایراد گرفتن و تحقیر و ندیدن کیفیات وی پدید می‌آید. والدینی که با فرزندان خود ارتباط بهتری برقرار می‌کنند در مهار این حسادت موفق‌تر هستند.



و باید هر کودکی توانایی‌های خاص خود را دارد و نباید آنها را با سایر بچه‌ها مقایسه کنند و باید به کودک خود بفهمانند که هر فردی یک جور است و می‌تواند با تلاش چیزهای بیشتر و بهتری را بدست آورد و این قبیل بچه‌ها اعتماد به نفس بیشتری دارند و کمتر احساس حقارت می‌کنند.



تبریزی به والدین توصیه می‌کند که با فرزندان خود ارتباط کلامی همراه با محبت داشته باشند اما افراط نکنند و توانایی‌های کودک خود را منعکس کنند زیرا در این صورت کودک تشویق به انجام کارهای خوب می‌شود و در کنار آن در صورت بروز خطا در انجام دادن کارهایشان تنبیه و محرومیت هم داشته باشند اما طرد و تحقیر نداشته باشند در خانواده‌هایی که بیشتر عاطفی هستند بچه‌ها کمتر به سراغ حسادت و رفتارهای ناپسند می‌روند.



وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از پیامدهای حسادت در کودکان این است که کودک زندگی را یک بعدی خواهد دید و در رقابت‌های خاص و خطرناک وارد می‌شود و احساس کمال‌طلبی او افزایش می‌یابد و بیشتر به دنبال وسیله است تا هدف، به طور مثال بیشتر به دنبال پول، تحصیلات و امکانات خواهد بود که در آینده دچار احساس ناکامی و شکست خواهد شد.



انتهای پیام/ 


4325789
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است