گوناگون 18:28 - 09 آذر 1394
به دلیل حساسیت مسیر پیاده‌روی به سمت کربلا، تامین امنیت آن به یک نهاد قابل اعتماد واگذار شده است.

مسئول تامین امنیت مسیر پیاده‌روی زائران اربعین در عراق

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، عضو فراکسیون "بدر" پارلمان عراق با اشاره به حسیاسیت جاده‌های نزدیک به مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی، محول کردن این امر خطیر به ارگان‌های امنیتی را موضوعی حساس خواند.

 

«رزاق الحیدری» در این باره اظهار داشت: به دلیل حساسیت مسیر پیاده‌روی به سمت کربلا، تامین امنیت آن به سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) واگذار شده است.

 

وی با بیان اینکه تمام جاده‌های منتهی به مسیر پیاده روی و کربلای معلی زیر ذره‌بین رزمندگان حشد شعبی است؛ تصریح کرد: پس از بسته شدن تمامی محل‌های نفوذ، تروریست‌ها هرگز نخواهند توانست در صفوف امنیتی رخنه کنند.

 

عضو پارلمان عراق به مسیرهای مشخص شده پیاده‌روی‌ زائران در استان بابل به سمت کربلا اشاره کرد و گفت: سه مسیر اصلی و دو مسیر فرعی به سمت کربلا، از استان بابل می‌گذرد و مردم آن در ایام قبل و بعد اربعین حسینی، خود را موظف به خدمت‌رسانی به زائران کرده‌اند.

 

الحیدری افزود: امنیت این مسیر و تمامی مسیرها تحت فرماندهی کامل رزمندگان سازمان بسیج مردمی است که البته سایر ارگان‌های نظامی عراق با نظر موافق حشد شعبی در خدمت‌رسانی به این آیین باشکوه مشارکت دارند.

 

وی در پایان درمورد جایگاه این سازمان در کشور عراق اظهار داشت: بسیج مردمی هم‌اکنون به یک سازمان نظامی رسمی تبدیل شده است که تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح فعالیت می‌کند.

 

 

ابنا


7451414
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است