گوناگون 09:42 - 04 تیر 1398

پیروزی از آن مستضعفین است/ حق مشروع بازگشت ملت فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین همایش بزرگ جبهه جهانی شباب المقاومة تحت عنوان «تکریم شهدای بحرین و مرگ معامله قرن» با حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر انقلابیون بحرین، روز گذشته در قم برگزار شد.

متن زیر پیام آیت الله مکارم شیرازی به همایش شباب المقاومه است که در ادامه می‌خوانید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ قَدْ یَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کَمَا یَئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحَابِ الْقُبُورِ (سورة الممتحنة: ۱۳)

فرزندانم! ای مقاومان و ای حامیان خط مقاومت در جهان

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

عزیزانم! شما کسانی هستید که همواره مسئولیت مبارزه با طاغوت را به دوش می‌کشید و کید و حیله دشمن را به فضل الهی و با تلاش و عزم خود برهم می‌زنید. در جبهه جهاد علیه دشمنان امت اسلام خصوصاً صهیونیسم و آمریکای مستکبر و دنباله‌های منطقه‌ای آن، جوانان مقاومت همواره نقش ثقل اکبر و پرچم‌داران جبهه را ایفا می‌کنند.

اما امروز امت اسلامی مواجهه‌ای جدید با هجمه‌های بزرگ‌تر و حیله‌هایی سخت‌تر را آغاز کرده است. تا پیش از این رزمندگان مقاوم امت اسلام، صحنه‌هایی زیبا از فداکاری را در جبهه‌ها خلق نمودند و شهدای بسیاری در دفاع از امت اسلام و مقدسات اسلام تقدیم کردند. لکن امروز شیوه مواجهه، شیوه‌ای سیاسی و متفاوت از روش‌های نظامی است، چرا که خط آلوده‌ی نفاق طرح‌هایی خبیثانه برای معامله فلسطین و قبله اول مسلیمن آغاز کرده است و از این رو بر ما لازم است که با توان بیشتر و اراده‌ای راسخ‌تر با آن مقابله کنیم.

بنابراین فرزندان و عزیزانم! چند نکته را به حضور شما متذکر می‌شوم:

اولاً: نزدیکی و محبت به دشمنان امت اسلامی مخالف با آیات صریح قرآن کریم است آنجا که می‌فرماید: «إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَی إِخْرَاجِکُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ.» بار دیگر تاکید می‌کنیم که به لحاظ شرعی هر نوع همکاری با صهیونیست‌ها حرام بوده و تکرار می‌کنیم که هیچکس نخواهد توانست قبله اول مسلمانان را معامله کند، چه با طرح‌هایی مانند معامله قرن و چه با غیر آن.

ثانیاً: پس از شکست‌های متعدد صهیونیست‌ها در درگیری‌های نظامی در غزه و لبنان، کاخ سفید تلاش می‌کند مسئله فلسطین را از اولویت مسلمانان خارج کرده و تجاوز به قدس شریف و مسجدالأقصی را از طریق عمّال خود و حکام و سران دولت‌های عربی منطقه وجاهت قانونی ببخشد. اما از آنجا که پیروزی از آن مستضعفین است، امت مقاوم این نقشه را برهم خواهد زد، همانگونه که پیش از این چنین بوده است. و خداوند فرموده است: «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ».

ثالثاً: تاکید می‌کنیم بر اینکه حق بازگشت ملت فلسطین «ألَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِم بِغَیْرِ حَقٍّ» حقی مشروع است، که همه قوانین انسانی به آن اذعان دارند چه رسد به قوانین دولتی. و هیچ قدرتی در عالم و نه هیچیک از عمالشان توان آن را ندارند که این حق را ملغی کنند و همراهی حکام منطقه برای اسقاط حق بازگشت ملت فلسطین نه فقط مخالف با حقوق انسانی بلکه مخالف با تعالیم اسلام نیز می‌باشد.

رابعاً: تحیت می‌گوییم به همه ملل اسلامی و عربیِ مومن و مقاوم خصوصاً فرزندان و جوانانشان که جهاد علیه تجاوزات صهیونیستی-آمریکایی را به عهده گرفته و با این جهاد کید دشمن را باطل می‌کنند. و تحیت می‌گوییم به ملت فلسطین _که در هفت دهه اخیر همواره از مسئله فلسطین دفاع کرده است_، ملت لبنان، بحرین، سوریه و یمن و سایر ملل. از خداوند متعال مسألت داریم که از کار سایر ملت‌های مظلوم خصوصاً فرزندان کشور بحرین گره‌گشایی نماید و آنان را از دست طواغیت نجات بخشد.

خامساً: حکام و سران خصوصاً حکام بحرین که خود را مزدور و نوکر صهیونیست‌ها در عالم اسلام قرار داده‌اند را نصیحت می‌کنیم که از سلف خود درس عبرت بگیرند و نصیحتشان می‌کنیم که از خدمت به صهیونیست‌ها و آمریکا دست بردارند و از این مسیر ذلیلانه به دامان امت اسلام و مقاومت اسلامی بازگردند و الا عاقبت آنها از عاقبت اسلاف مزدورشان بهتر نخواهد بود.

در پایان تشکر می‌کنم از همه فرزندان و عزیزانم که این اجلاسیه را برگزار کرده‌اند و از درگاه خداوند برای شما توفیق الهی مسالت دارم و بدانید که این مسیر به پیروزی ختم خواهد شد، «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُم». ناصر مکارم شیرازی ۱۹ شوال ۱۴۴۰


10159393
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است