وبگردی 10:57 - 05 خرداد 1394
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از جذب 800 نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی بازمانده از تحصیل در مدارس استان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا ، فریدون سید مصطفوی با اشاره به وجود 1500 نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی بازمانده از تحصیل در استان اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری 800 نفر از دانش آموزان ابتدایی بازمانده از تحصیل در مدارس استان جذب شده‌اند و اقدامات جذب برای باقی دانش‌آموزان با تاسیس مراکز استثنایی، توسعه و گسترش مراکز اختلالات یادگیری در سطح استان و بسیاری از اقدامات دیگر در حال انجام است.
وی به مهم ترین علل بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: استفاده از کودکان با سن متعارف دوره ابتدایی در مشاغل محلی روستاها و مشاغل کاذب شهری در جهت مشارکت در تامین معاش خانواده‌ها، وجود تعصبات قومی در بعضی از مناطق نسبت به تحصیل دختران و ممانعت والدین به علت بد سرپرستی آنها از علل بازماندگی دانش آموزان از تحصیل است.
سیدمصطفوی ادامه داد: تخصیص نیافتن اعتبار لازم جهت شناسایی، جذب و نگهداشتن کودکان بازمانده از تحصیل، کمبود یا نبود مدارس استثنایی و مراکز بهبود اختلالات یادگیری در مناطق باعث خروج کودکان مذکور از چرخه آموزشی و در نهایت سبب ترک تحصیل آنها می شود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه تحصیل نکردن دانش آموزانی که به علل مختلفی از تحصیل بازمانده‌اند چه تبعاتی به جامعه، اقتصاد و فرهنگ وارد می کند، گفت: افزایش نرخ بیسوادی در جامعه، تحمیل هزینه‌های اضافی به دولت در جهت بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزشی و گسترش فقر فرهنگی و اجتماعی در بین بازماندگان از تحصیل از جمله مهم ترین تبعاتی است که به جامعه وارد می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: اجرای طرح زیر حد نصاب در مدارس کمتر از پنج نفر دانش آموز در مناطق محروم روستایی در چارچوب جبران کمبود نیروی آموزشی و همچنین رعایت عدالت آموزشی و ارتقاء پوشش تحصیلی و جلوگیری از بازماندگی از تحصیل در قالب بسته‌های حمایتی از جمله اقدامات این سازمان است.
وی ادامه داد: از اقدامات دیگر اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل کمیته انسدادمبادی بیسوادی در سطح استان، ارسال تقویم اجرایی برنامه انسداد مبادی بیسوادی به مناطق آموزش استان در جهت تدوین برنامه عمل منطقه ای و هماهنگی و تلاش بیشتر در راستای حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل است.



انتهای پیام / 




6446121
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این گزارش به دنبال بررسی‌های علمی یکی از باورهای اشتباه مردم در خصوص آبلیموهای سنتی تهیه شده است. شاید پس از مطالعه آن، بیشتر از قبل در خرید آبلیموهای به اصطلاح سنتی تامل کنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها واژه رژیم‌های سم‌زدایی زیاد به گوش‌مان می‌خورد و اکثر افراد در مورد «سم زدایی» یا «پاکسازی» صحبت می‌کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه عملیات وعده صادق به معنای عبور ایران از قدرت بازدارندگی به قدرت تهاجمی نیست، گفت: این عملیات بازتعریف آستانه تحمل جمهوری اسلامی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در رابطه با...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» برخی بر این باورند که سر راه هم قرار گرفتن افراد برای ازدواج اتفاقی نیست و سرنوشت و قسمت برخی افراد را سر راه هم قرار می‌دهد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهمان خانه پدر موشکی ایران، حاج «حسن طهرانی مقدم» می شویم و قرار است همسر این قهرمان از فراز و فرودهای زندگیش بگوید که شنیدن و خواندنش هزار حرف و درس زندگی دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ما به عنوان والدین به قول خود عمل می‌کنیم، این کار به فرزندانمان کمک می‌کند احساس امنیت کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کسانی که از انسانیت دور می‌شوند باید آماده مواجه با آثار اعمال خود باشند. با این حال خداوند برای جهنمیان و انسان‌های گناهکار تخفیفاتی نیز در نظر گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تیتراژ سریال «آژانس دوستی» به عنوان یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین تیتراژ‌های مرتبط با سریال‌های دهه هفتاد سیما محسوب می‌شود.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» با نزدیک شدن به روز‌های کنکور بازار صفحات و کانال‌هایی در فضای مجازی گرم شده که مدعی فروش یا پیش فروش سوالات کنکور هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یافتن فرد مناسب برای ازدواج به مهمترین دغدغه جوانان برای تشکیل خانواده تبدیل شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است