گوناگون 17:50 - 06 اردیبهشت 1397
در بازدید از آزمون دستیاری عنوان شد؛
وزیر بهداشت با انتقاد از عدم توسعه زیرساخت های آموزشی آموزش پزشکی گفت: این زیرساخت ها نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه در ادوار گذشته تخت های آموزشی به درمانی تبدیل شده است.

انتقاد وزیر بهداشت از عدم توسعه زیرساخت های آموزش پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیاری پزشکی تخصصی بازدید کرد و در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: این آزمون از سخت ترین آزمون های علمی کشور است که در این دوره ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر شرکت کرده اند و در نهایت، ۳۴۰۰ نفر پذیرش می شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آزمون دستیاری پزشکی مشکل تر از آزمونهای ورود به دوره های فوق تخصصی پزشکی است، افزود: حساسیت این آزمون بسیار بالا است و برای طراحی آن، بیش از ۶ ماه کار می شود و باید سئوالات متعددی در مخزن سئوالات، طراحی شود و بلافاصله بعد از طراحی و قبل از برگزاری آزمون، باید ۶۰۰ سوال در بسته های ۲۰۰ تایی تنظیم شود و یکی از آنها انتخاب شود بنابراین فعالیت زیادی برای این آزمون انجام می شود.

هاشمی تاکید کرد: فراموش نکرده ایم که تا ۵ سال گذشته، آزمونهای درستیاری پزشکی، حواشی زیادی به همراه داشت و تخلف و تقلب هایی گزارش می شد که برخی از آنها البته صحیح نبود و خوشحالیم که در این ۴ سال، مدیریت مناسبی در برگزاری آزمون های علمی در وزارت بهداشت به ویژه آزمون دستیاری حکمفرما بوده است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: امیدوارم کلید سئوالات به موقع منتشر و به اعتراضات رسیدگی شود و در زمان مقرر، نتایج آزمون اعلام شود و قضاوت ما به عدالت نزدیک تر باشد و افرادی که دانش و مهارت بیشتری دارند بتوانند به دوره های تخصصی وارد شوند.

هاشمی در خصوص بکارگیری پذیرفته شدگان دوره های دستیاری پزشکی، گفت: زمینه اشتغال در حوزه پزشکی، گسترده است و در رشته های تخصصی برای فعالیت در مناطق محروم و متوسط، زمینه های زیادی برای اشتغال داریم و در نقاط مختلف کشور کمبود پزشک متخصص داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت دوره های تخصصی پزشکی در سالهای اخیر، اظهار داشت: اگر تعداد تخت های آموزشی در کشور افزایش پیدا می کرد، آمادگی افزایش چند برابری برگزاری دوره های تخصصی را داشتیم و راضی نیستیم که برای ورود به دوره های تخصصی، رقابت سخت و سنگینی وجود داشته باشد.

هاشمی با انتقاد از عدم توسعه زیرساخت های آموزشی در حوزه پزشکی در کشور، خاطرنشان کرد: این زیرساخت ها که ابزاری برای تربیت نیروی تخصصی است نه تنها در کشور افزایش پیدا نکرده بلکه در ادوار گذشته تخت های آموزشی به درمانی تبدیل شده است و برای اساتید سخت است که در مراکز درمانی بتوانند در حد استانداردهای بین المللی، به تربیت نیروی تخصصی بپردازند آنها در محدودیت هستند و ما متوجه این موضوع نیز هستیم.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از گروه های آموزشی در رشته های علوم پزشکی، گفت: گروه های آموزشی نهایت همراهی را با وزارت بهداشت داشته اند تا افرادی شایسته را تربیت کنند که بتوانند با صحت و دقت انجام وظیفه کنند.


9759308
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است