اجتماعی 17:30 - 13 بهمن 1395
رئیس دادگستری استان مرکزی خبر اعدام قاتل شش نفر از شهروندان اراکی در روزهای آتی را کذب دانست و گفت: روند پیگیری حقوقی و کیفری در دستگاه قضایی نیازمند بررسی های کارشناسانه است.

تکذیب اعدام قاتل شش شهروند اراکی در روزهای آتی

حجت الاسلام قاسم عبداللهی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: پرونده قتل شش نفر از شهروندان اراک روز جاری از دادسرای انقلاب به دادگاه ارجاع شد.

وی گفت: رسیدگی به این پرونده زمانبر خواهد بود به طوری که برای تشکیل جلسات دادگاه از طرفین پرونده، اولیای دم وکلا دعوت می شود و پس از تعیین وکیل تسخییری برای قاتل(ع. ص) و رسیدگی به جزئیات و ابعاد پرونده حکم صادر می شود که البته در این بین امکان اعتراض از سوی قاتل وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: گرچه اولویت دستگاه قضا رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده بوده اما رعایت موازین قانونی و طی مراحل کامل از بازپرسی تا روند صدور حکم نهایی مستلزم زمان است.

حجت اسلام عبداللهی تصریح کرد: پس از بررسی دیوان عالی کشور برای قطعیت و دریافت مجوز قصاص پرونده به رئیس قوه قضاییه جهت دستور قصاص ارجاع داده می شود.

وی تاکید کرد: طی شدن پروسه اداری و قانونی این پرونده به طور قطع زمان بر است چرا که تنها 20 روز فرصت فرجام خواهی نیاز است.

رئیس دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: هم اینک پرونده قاتل شش نفر از شهروندان اراکی از دو حیث در دستگاه قضا بررسی می شود، یک پرونده برای قتل شش شهروند اراکی(چهار زن و دو مرد) که در دادگاه کیفری شماره یک و یک پرونده محاربه نیز که در دادگاه انقلاب رسیدگی می شود.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: پیگیری مباحث حقوقی و موضوعات مربوط به پرونده های کیفری در تخصص دستگاه قضایی است و ارجاع مردم در این خصوص به سایر دستگاه ها و رسانه های غیرموثق خطاست و شهروندان باید حکم صادره در این خصوص پرونده قتل شش شهروند اراکی را از طریق دستگاه قضایی استان و رسانه های معتبر دریافت کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: اخذ استعلامات قضایی و اعترافات متهم به قتل، شهود و باسازی صحنه های قتل از جمله الزامات قانون مجازات اسلامی است که باید پیگیری شود.

بامداد 22 دی ماه سال جاری جوانی 26 ساله در دو مرحله با سلاح گرم، جان شش تن از شهروندان اراکی را گرفت.

قاتل که به دلیل انتقام جویی جان شش نفر از شهروندان اراکی گرفت، ظرف 14 ساعت با تلاش عوامل امنیتی و اطلاعاتی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.


8747705
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است