سیاسی 08:37 - 27 شهریور 1393
دیدار ظریف و اشتون که سه ساعت و نیم طول کشید در قالب یک ناهار کاری برنامه ریزی شده بود.

ناهار ظریف و اشتون در منزل سفیر ایران

 

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست گروه ۱+۵ چهارشنبه بعد از ظهر در منزل سفیر ایران در سازمان ملل در نیویورک دیدار کرده اند.

 

 

به نوشته بی بی سی، این دیدار که سه ساعت و نیم طول کشید در قالب یک ناهار کاری برنامه ریزی شده بود و هدف آن تنظیم برنامه مذاکرات جامع اتمی میان ایران و شش قدرت جهانی است که به طور رسمی از روز جمعه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود.

 

 

آقای ظریف پیش از آغاز دیدار با خانم اشتون در مصاحبه ای با رادیو ان پی آر، که به طور زنده پخش می شد گفت که ایران آماده مذاکره برای توافق نهایی است.

 

 

قرار است در صورت حصول توافق نهایی که باید پیش از سوم آذر (۲۴ نوامبر) باشد، پرونده اتمی ایران به شکل نهایی حل و فصل و تحریم ها علیه این کشور لغو شود.

 

 

آقای ظریف قرار است در ادامه روز برای شرکت در یک سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ درباره سیاست خارجی و برنامه اتمی ایران، عازم مقر شورای روابط خارجی آمریکا شود.

 

 

ایران و گروه ۱+۵ از فردا (پنجشنبه) به مذاکره برای حل و فصل نهایی اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران می‌پردازند.

 

 

احتمال دارد که وزیران خارجه ایران و ۱+۵ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر مذاکره کنند. وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که تیم های نمایندگی ایران و آمریکا امشب و فرداشب دیدارهای دوجانبه خواهند داشت.

 

 

گزارش ها از تهران هم حاکی است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک است، ممکن است با برخی از سران کشورهای گروه ۱+۵ دیدار خواهد کرد.

 

 

وندی شرمن نماینده آمریکا در گروه ۱+۵ گفته است دور بعدی مذاکرات ممکن است آخرین فرصت برای حل نگرانی‌های بین‌المللی در مورد برنامه اتمی ایران باشد و عباس عراقچی، همتای ایرانی او هم گفته پس از پایان مهلت تعیین شده، رسیدن به توافق بسیار دشوار می شود.

 

 

مطابق توافق ایران و گروه ۱+۵ مهلت مذاکرات با تمدید توافق ژنو تا سوم آذر (۲۴ نوامبر) خواهد بود.

 

 

444

 

 


4746803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و واکنش وزیر خارجه به تصمیم اروپا برای تحریم ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی بین دو‌کشور تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت:دشمن برای بحث حجاب ما برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت: دشمن برای بحث حجاب برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است