ورزشی 12:04 - 04 اسفند 1396
سناتور های آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا از او درخواست کردند که از نامزد شدن مشترک آمریکا با مکزیک و کانادا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ فیفا حمایت کند.

درخواست سناتورها از ترامپ برای حمایت از میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، چهل و چهار سناتور آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ از او خواستند که از نامزدی آمریکا برای میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ حمایت کند.

سه کشور کانادا، آمریکا و مکزیک قصد دارند که به صورت مشترک میزبانی این بازی‌ها را برعهده بگیرند.

در نامه‌ی سناتورها به رییس‌جمهور آمریکا آمده است:

میلیون‌ها آمریکایی در دوران جوانی و در دانشگاه فوتبال بازی می‌کنند ورزش باعث ارتباط نسل‌ها، فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف با هم می‌شود و می‌تواند هواداران و ورزشکاران عاشق ورزش  را در سراسر دنیا به هم متصل کند. جام جهانی ۲۰۲۶ فیفا با حضور ۴۸ تیم ملی و ۸۰ مسابقه یکی از بزرگ‌ترین جام‌های جهانی در طول تاریخ خواهد بود. به عنوان یکی از سه میزبان، آمریکا می‌تواند فرصت افزایش ارتباط مردم کشورش با دیگر کشورهای جامعه‌ی فوتبال را ایجاد کند. این سه کشور پیش از این نیز با هم میزبان ۱۳ تورنمنت فوتبالی بوده‌اند. بسیاری از شهرهای آمریکا به میزبانی این مسابقات علاقه نشان داده‌اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در آخرین اظهار نظر خود کشورهای آفریقایی را "کشورهای کثیف" خواند و این مساله باعث شد که بین او و تیم مذاکره کننده برای میزبانی آمریکا در جام جهانی فاصله بیافتد. بسیاری از کشورهای آفریقایی نیز به اظهار نظر دونالد ترامپ واکنش نشان دادند.

۳۲ شهر از آمریکا، کانادا و مکزیک برای نامزدی میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ از سوی این کشورها انتخاب شده‌اند. آمریکا در سال ۱۹۹۴ میزبان جام جهانی فیفا بوده است و مکزیک در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ میزبان این تورنمنت بوده است.

میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ سال آینده در کنگره‌ی فیفا مشخص می‌شود. مراکش دیگر نامزد میزبانی این مسابقات است.

انتهای پیام


9688441
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیانی و جلیلی در فرم چانگ جوان در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو مدال طلا و برنز کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی حسن زاده و شاهین بنی طالبی مدال های طلا و نقره فرم نن گوئن تالو را در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال تایلند با برتری برابر عراق راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره این تیم برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: حضور تماشاگران متعاقب با آیین نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است