ورزشی 12:49 - 15 اسفند 1393
فدراسیون‌های ملی مسئول تشکیل و اعزام تیم‌های ملی به مسابقات هستند
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی از انجمن‌های فعال در کشتی‌های سنتی با تاکید بر حفظ استقلال حقوقی آنها حمایت می‌کند.

رضایی: فدراسیون کشتی از انجمن‌های فعال در کشتی‌های سنتی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فدراسیون کشتی، علیرضا رضایی با بیان این مطلب افزود: با توجه به سیاست‌های کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر انجام فعالیت کشتی‌های سنتی زیر نظر فدراسیون‌های ملی کشتی کشورها، و فراهم کردن شرایط ورود تدریجی کشتی‌های سنتی به بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک در کنار کشتی‌های آزاد و فرنگی، فدراسیون کشتی ایران پیرو نامه رسمی وزارت ورزش و جوانان در خصوص تعیین وضعیت انجمن‌های کشتی سنتی فعال در کشور، اعلام آمادگی خود را برای پوشش و حمایت کامل از تمام انجمن‌های کشتی‌های سنتی در کشور اعلام کرده است.

وی ادامه داد: در صورت اعلام نظر وزارت ورزش و جوانان نسبت به واگذاری مسئولیت نظارت بر فعالیت انجمن‌های کشتی‌های سنتی به این فدراسیون، فدراسیون کشتی، حمایت‌های مدیریتی لازم خود را از انجمن‌های یاد شده با حفظ استقلال حقوقی آنها اعمال خواهد داشت. البته پذیرش این مسئولیت از سوی فدراسیون کشتی، با توجه به حجم سنگین فعالیت‌های سازمان مدیریت کشتی کشور، این سازمان را با هزینه‌های مدیریتی و مالی جدی روبرو خواهد ساخت، اما به دلیل سیاست‌های فعلی اتحادیه جهانی کشتی، در صورتی‌که بخواهیم جایگاه فعلی خود را در کشتی دنیا از دست ندهیم، چاره‌ای جز ورود جدی، با برنامه و عاجل به موضوع کشتی‌های سنتی نداریم.

رضایی افزود: از میان رشته‌های کشتی سنتی، کشتی‌های سنتی که مورد نظر ویژه اتحادیه جهانی کشتی هستند و فدراسیون جهانی کشتی برای آنها برنامه فنی سالانه دارد مورد توجه خاص فدراسیون‌های ملی کشتی از جمله فدراسیون کشتی ایران خواهد بود، زیرا ما مجبوریم برای حفظ جایگاه کشتی ایران در جهان با عنایت به محدودیت تدریجی موفقیت کشتی آزاد و فرنگی در المپیک و بازی‌های آسیایی آتی که از سیاست‌های کمیته بین‌المللی المپیک است، در کشتی‌های سنتی مد نظر اتحادیه جهانی، بتدریج به همان جایگاه فنی که در کشتی آزاد و فرنگی دارا هستیم، برسیم.

دارنده مدال نقره المپیک آتن خاطر نشان کرد: در غیر اینصورت کشتی ایران در آینده نزدیک نخواهد توانست سهم نتایج مورد انتظار مردم عزیزمان را در کسب افتخارات کاروان ورزشی ایران در المپیک‌ها، مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی داشته باشد. از اینرو فدراسیون کشتی ایران برای کشتی‌های سنتی که در برنامه فنی سالیانه اتحادیه جهانی قرار دارند، برنامه ویژه‌ای فنی خود اعم از برگزاری مسابقات داخلی و خارجی، برگزاری اردوهای مقدماتی و تدارکاتی را خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کشتی ساحلی و کشتی کمربند (شامل پنج نوع کشتی) دو رشته کشتی سنتی مورد توجه اتحادیه جهانی است و فدراسیون‌های ملی مامور به تشکیل تیم ملی و اعزام تیم‌های خود برای رقابت‌های جهانی و آسیایی در این دو رشته شده‌اند.

دارنده مدال برنز جهان تصریح کرد: بدیهی است فدراسیون کشتی ایران ضمن حمایت از انجمن‌های کشتی سنتی فعال در این دو رشته، مبنای انتخاب تیم‌های ملی خود را همانند کشتی فرنگی و آزاد، رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی‌های تیم ملی اعلامی از سوی فدراسیون کشتی قرار خواهد داد و بر این اساس نتایج حاصل از این رقابت‌ها (که در رشته کشتی با کمربند 20 تا 22 اسفندماه سال جاری و در کشتی ساحلی دهه آخر فروردین 94 برگزار می‌شود) استعدادهای برتر به اردوهای مقدماتی ماهانه مورد نظر کمیته کشتی‌های سنتی فدراسیون کشتی دعوت خواهند شد و مانند کشتی آزاد و فرنگی مورد توجه و حمایت‌های فنی و مدیریتی فدراسیون کشتی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: خوشبختانه در کنگره کشتی با کمربند آسیا (شامل پنج نوع کشتی) که با حضور لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی برای اولین زیر نظر اتحادیه جهانی و همزمان با جام جهانی کشتی فرنگی در تهران تشکیل شد، عیسی مومنی از ایران به عنوان رئیس شورای کشتی کمربند آسیا (شامل پنج نوع کشتی) انتخاب شد. همچنین مقر اصلی شورای مذکور محل فدراسیون کشتی ایران در تهران تعیین شد.

رضایی در پایان گفت: فدراسیون کشتی ایران ضمن حمایت از رشته‌های کشتی‌های سنتی در نظر دارد با تعاملات خود شرایط پذیرش سایر کشتی‌های سنتی فعال در ایران را از سوی کمیته کشتی‌های سنتی فدراسیون جهانی فراهم کند که البته با رقابت دشواری با روس‌ها، آذربایجانی‌ها، ترک‌ها و برخی کشورهای اروپایی مواجه هستیم. در این ارتباط، کشتی پهلوانی که یکی از پنج نوع کشتی، مرتبط با موضوع فعالیت شورای کشتی‌های کمربند آسیا است، پس از رقابت‌های جام تختی از شرایط مناسب‌تری برای ورود به این عرصه برخوردار شده است.


5984763
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است