سیاسی 14:35 - 03 آبان 1393
حسن مسلمی نائینی مدیرکل بورس دانشجویان در دولت دهم با ارسال نمابری به رسانه‌ها به اطلاعیه وزارت علوم واکنش نشان داد.

واکنش دولت دهم به اطلاعیه وزارت علوم
به گزارش افکارنیوز، حسن مسلمی نائینی مدیرکل بورس دانشجویان در دولت دهم با ارسال نمابری به رسانه‌ها به اطلاعیه وزارت علوم واکنش نشان داد.



متن این نمابر به‌شرح ذیل است:




بسمه تعالی

چندین ماه است که مدیران ارشد کشور با ادعای تخلف در فرآیند انتخاب بورسیه‌های زمان مسئولیت اینجانب، در کشور بحران ایجاد کرده‌اند و موجبات نگرانی مردم به‌ویژه بورسیه‌های عزیز را که مجموعه‌ای از نیروهای علمی و وفادار به نظام و انقلاب هستند فراهم آورده‌اند. میان این بورسیه‌ها بیش از ۱۰۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی مربی شاغل در دانشگاه‌های مناطق محروم کشور، دانشگاه آزاد اسلامی، مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی، سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور مثل جهاد سازندگی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌های نظامی کشور، بیش از ۱۳۰ نفر از فرزندان معظم شهدا، بیش از ۷۰۰ نفر از ایثارگران و خانواده معظم آنها و ۳۰ نفر از قهرمانان ملی و بین المللی کشور و اعضای برجسته و مؤثر فدراسیون‌های ورزشی و تعدادی از کارگردانان و هنرمندان کشور حضور دارند. اخیراً نیز کمیته‌ای در وزارت علوم تشکیل شد و از اواخر شهریورماه ۱۳۹۳ تا کنون هرروز اعلام می‌دارد که گزارش این کمیته به اطلاع مردم خواهد رسید.



اکنون که در سفر کوتاه علمی در خارج از کشور به سر می‌برم، چند لحظه پیش در ملاقاتی که با تعدادی از دانشجویان داشتم که یکی از آنها فرزند شهید بوده از نزدیک شاهد نگرانی و روحیه ناامیدانه آنها از این حرکت و رفتار ضداخلاقی نسبت به آنها هستم. متأسفانه این برخوردها باعث شده است که در بازگشت بورسیه‌ها پس از اتمام تحصیلات نیز خللی ایجاد شود. در صورتی که تاکنون تقریباً کلیه دانش آموختگان بورسیه پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات خود به‌رغم دارا بودن موقعیت ادامه تحقیق در قالب پسادکتری و یا کار در خارج از کشور به میهن عزیزمان بازگشته که این امر در طول تاریخ اعزام دانشجویی بی‌سابقه بوده است. از طرف دیگر متأسفانه تعدادی از عزیزانی نیز که از دانشگاه‌های خارج و یا داخل فارغ التحصیل شده‌اند، به‌دلایل واهی در دانشگاه‌ها به‌کار گرفته نمی‌شوند. از آنجا که اخیراً چندین بار بالاترین مقام اجرایی کشور نیز به این مسئله پرداخته‌اند، لذا بنده چند سؤال داشته که امیدوارم پاسخی از جانب دولت داشته باشد.



۱ ــ مسئولیت این‌همه تهمت، افترا و بی‌انصافی درحق کلیه عزیزان بورسیه در این دولت به‌عهده کیست؟



۲ ــ آیا امکان بررسی موضوع توسط دستگاه‌های نظارتی وجود نداشته که به‌طور علنی خبر اعلام شده که بستری مناسب برای خبرگزاری‌های دشمن و دوستان بی‌اطلاع برای جوسازی علیه مدیران سابق و بورسیه‌ها فراهم نموده است؟



۳ ــ ریاست محترم جمهور که خود توصیه به احترام و اکرام به ایثارگران داشته و به ملاقات با خانواده آنها می‌روند، آیا برخورد با خانواده محترم شهدا و ایثارگران بورسیه را درست می‌دانند؟



۴ ــ پیام تبریک رئیس جمهور به هیئت‌های ورزشی برای موفقیت‌های آنها با ایجاد نگرانی بین تعدادی از افراد مؤثر در این موفقیت‌ها که هم اکنون مشغول به تحصیل بوده چگونه قابل توجیه است؟



۵ ــ آیا بهتر نیست تلاش نماییم تا سطح علمی ورزشکاران واجد شرایط را در کشور ارتقا دهیم؟



۶ ــ آیا اطلاع دارید در دوره مسئولیت حقیر در اداره‌کل بورس با دانشجویان عزیز چگونه برخورد می‌شد؟ و وضعیت این دوره با دوره قبل چگونه بوده است؟



۷ ــ آیا اطلاع دارید تقریباً بیشتر مربیان واجد شرایط و آماده دانشگاه‌های دولتی کشور هم اکنون مشغول به تحصیل بوده و در آینده نزدیک هرم اعضای هیئت علمی مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور به‌ویژه در مناطق محروم کشور متحول خواهد شد.



۸ ــ آیا اطلاع دارید با توجه به محدودیت‌هایی که جلوی تحصیل مربیان مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور وجود داشت تعداد زیادی از آنها به‌اجبار برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی می‌رفتند؟

5034821
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است