فرهنگی‌هنری 19:01 - 01 آبان 1393
مسوول گروه تفحص سیره شهدای قم:
خمین- ایرنا- مسوول گروه تفحص سیره شهدای قم گفت: مهمترین پیام شهدا که همواره در وصیت نامه هایشان سفارش شده، تبعیت جامعه اسلامی از فرامین ولایت فقیه است.

به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام «اسماعیل دیانی» عصر پنجشنبه در یادواره شهدای روحانی خمین در حوزه علمیه این شهرستان افزود: رهبر معظم انقلاب تکلیف را مشخص کرده اند و آن حرکت در مسیر فتح قله علم و دانش دنیا است و حوزه های علمیه ، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی باید همه تلاش خود را برای عملیاتی شدن فرمایشات رهبر فرزانه به کار گیرند.



وی گفت: دشمنان کشور هیچگاه دست از دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران برنخواهند برداشت و راه مقابله با جنگ نرم استکبارجهانی، دستیابی به عالیترین درجات علمی است.



وی بیان کرد: شهادت عنصر گرمابخش جهان است و شهدا با ایثار جان، دین خود را به انقلاب اسلام ادا کردند و امروز ما برای حفظ انقلاب اسلامی موظف هستیم در حیطه مسوولیت خود از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیم.



حجت الاسلام دیانی افزود: علما و روحانیون در طول تاریخ همواره در عرصه علم و جهاد پیشرو بودند و الگوی آنها ائمه معصومین(ع) است.



وی بیان کرد: شهدا در برهه زمانی که نظام به خدماتشان نیاز داشت با بصیرت و عشق به ولایت آگاهانه در مسیر جهاد و دفاع از کشور و اسلام حرکت کردند و امروز نیز نیاز کشور حضور هوشیانه و ولایی در عرصه جهاد علمی است.



وی با اشاره به اینکه اولین یادواره شهدا در زمان صدر اسلام پیامبر اکرم(ص) در پاسداشت یاد و خاطره شهدای جنگ احد برگزار کرده است ، افزود: درعظمت جایگاه شهدا همین بس که در قرآن کریم از آنان به نام اهل کرامت یاد شده است و از این لحاظ آنها اینگونه در نزد ائمه معصومین و اهل بیت(ع) محبوب هستند.



امام جمعه خمین نیزدر این آیین معنوی گفت: شهدای روحانی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در راه دفاع از دین و کشور به شهادت رسیدند.



حجت الاسلام سید «علی حسینی» افزود: این شهادت ها و ایثارگری ها برگرفته از فلسفه بلند حماسه کربلا است و شهدای روحانی با اخلاص برای ترویج و تبیین دین اسلام جان و مال خود را اهدا کردند.



وی گفت: با بازخوانی حماسه آفرینی های شهدا و وصیت نامه های آنها در این یادواره ها، با شناخت بهتر از سیره آنها، وظیفه و مسوولیت ما در ادامه راه آنها دوچندان می شود.



وی بیان کرد: امروز دشمن در جبهه جنگ نرم، از تمام ابزارها و امکانات برای ضربه زدن به نظام استفاده می کند و همه موظف هستیم برای حفظ ارزشها اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی، تلاش بیشتری داشته باشیم.



وی ادامه داد: مداحان و مبلغان دینی بایستی از این فرصت برای افزایش شناخت و باورهای دینی نسل جوان استفاده کنند.



فرماندار، جمعی از مسوولان و مردم شهرستان در یادواره شهدای روحانی نیز حضور داشتند.



10 تن از یکهزار و 50 تن شهدای خمین، شهید روحانی هستند.ک/2



8122/555/560/

انتهای پیام /*


5023642
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است