بین‌الملل 16:03 - 22 بهمن 1397
صحبت از عدم آمادگی نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی دیگر صرفاً یک برآورد یا هشدار از کمیته‌های تخصصی یا از سوی کمیساریای شکایت‌های سربازان نیست بلکه از سوی بطن نهاد نظامی و از سوی فرماندهی عالی رتبه آن مطرح شده است.

رژیم صهیونیستی به نیروی زمینی خود اعتماد ندارد

به گزارش ایسنا، در سندی محرمانه که یائیر گولان، معاون رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل ارائه داده است، وی به صراحت اذعان کرده که به فرماندهی عالی ارتش زمینی اعتماد ندارد. وی نسبت به سناریوهایی هشدار داد که در انتظار جبهه داخلی است که در طول تاریخ خود در تمامی جنگ‌ها در رویارویی با کشورهای عربی شاهد آن نبوده است.

این گزارش از این حیث قابل توجه است که فردی که آن را ارائه داده از فرماندهی عالی نظامی و یکی از نامزدهای جانشینی گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد مشترک بوده است.

آنچه اهمیت این سند را بیشتر می‌کند، این است که صرفاً متکی به برآوردهای نظری نبوده بلکه بر اساس تجارب عملیاتی نیز مطرح شده است.

گولان تاکید کرد، نبود اعتماد نسبت به توانایی‌های نیروی زمینی و هراس از تلفات منجر شد که حمله زمینی طی یورش به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ صورت نگیرد. این نبود اعتماد به نیروی زمینی همچنین در اعتماد افسران به خودشان و به توانایی‌شان برای پیروزی تأثیر جبران ناپذیری گذاشته است.

در همین حال، آفراهیم عنبر، رئیس پژوهش‌های استراتژیک قدس تصریح کرد، این نگرانی از سال‌های مدید و گویی از جنگ دوم لبنان (۲۰۰۶) وجود داشته است.

گولان می‌گوید، مشکل بزرگی که اسرائیل با آن مواجه است، به دلیل ضربه‌ای است که جبهه داخلی در جنگ آتی در معرض آن قرار می‌گیرد و شکست در جنگ ۱۹۷۳ در مقایسه با ضربه‌ای که در نبرد آتی به جبهه داخلی وارد می‌شود، در حد یک "زنگ تفریح" خواهد بود.

انتهای پیام


10051807
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد به هیأت نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد دستور داده تا از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به نیرو‌های امدادرسان لبنانی شکایت کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است