استانی 00:10 - 23 فروردین 1400
ایسنا/کردستان شبکه اصالت و فرهنگ ویژه برنامه‌های متنوعی، برای ایام ماه مبارک رمضان تهیه و تدارک دیده است.

پخش برنامه های مناسبتی با رویکرد بومی در ماه  مبارک رمضان

دو ویژه برنامه "ئاسوی ره حمه ت" قبل از اذان صبح و  "شنه ره‌حمه‌ت"  قبل از اذان مغرب در ایام ماه مبارک رمضان از صدای مرکز کردستان، پخش می‌شود. 

برنامه سحرگاهی "ئاسوی ره حمه ت" یا امید رحمت در 30 قسمت با مدت زمان 90 دقیقه به تهیه کنندگی علی یونسی و گویندگی ستار ناصری امسال به صورت زنده از صدای مرکز کردستان پخش می شود که در این برنامه آیتم‌های متنوع مرتبط با ماه مبارک رمضان و برگرفته از آداب و رسوم مناطق مختلف استان کردستان همراه با مداحی و مناجات، گفتارهای باارزش، ذکر و تسبیحات، اشعار ویژه رمضان، ادبیات رمضان، کرونا و رمضان و موسیقی مرتبط با ماه رمضان و تلفن و پیام‌های مخاطبان تهیه و پخش می‌گردد.

برنامه شنه ره‌حمه ت یا «نسیم رحمت» برنامه ‌ای است ویژه افطار که در آن آیتم‌های متنوع فرهنگی و بهداشتی، اشعار مذهبی، داستان‌های کوتاه و آموزنده، کارشناسان مذهبی، نیایش رمضان و معرفی خیرین و اماکن متبرکه و مساجد، تعزیه در رمضان و ارتباط مردمی گنجانده شده است. این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان به مدت 70 دقیقه قبل از افطار  پخش می‌شود؛ هیوا بهروش و ندا نقیبی تهیه کنندگان این برنامه هستند و آزاد پیر خضری و خاطره ارج به عنوان گوینده با این برنامه همکاری می‌کنند.

در سیمای مرکز کردستان نیز دو ویژه برنامه "ئاسوی ره حمه ت" قبل از اذان صبح و  "به ربانگ"  قبل از اذان مغرب در ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. 

برنامه سحرگاهی ئاسوی ره ‌حمه ت یا امید رحمت در 30 قسمت 45 دقیقه ‌ای به تهیه‌کنندگی حسین برمکی به صورت زنده  پخش خواهد شد، در این برنامه که با محتوی و مضمون عرفانی و معنوی تولید می‌شود بخش‌های مختلفی نظیر مباحث دینی و عرفانی، ذکر و مناجات محلی و دعاهایی نظیر دعای سحر، دعای روز و دعای ابو حمزه ثُمالی، پخش خواهد شد.

برنامه عبادی مذهبی به‌ربانگ (افطاری) با بخش‌های بسیار جذاب و جدید میهمان ضیافت رمضان در استان کردستان می‌باشد، برنامه به‌ربانگ از آغاز ماه مبارک رمضان هر شب به مدت 45 دقیقه پیش از اذان مغرب تا پایان ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز کردستان پخش می‌شود. در این برنامه آیتم‌ها و گزارش‌های مرتبط با موضوع برنامه، کارشناسی مذهبی و تغذیه، وله، مصاحبه و دف نوازی، معرفی آداب و رسوم این ماه و بیان پیوند و همدلی بیشتر مردم با ماه مبارک رمضان به تصویر کشیده می شود، تهیه کننده این برنامه مسعود کمالی است.

همچنین برنامه جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع سنندج که رمضان سال‌های گذشته تهیه و ضبط شده بود، به صورت روزانه و مرتب از شبکه استانی سیمای مرکز کردستان برای مخاطبان باز پخش خواهد شد.

انتهای پیام


11021328
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است