ورزشی 23:40 - 15 مهر 1394
نان لواش سبوس ندارد و خوردن آن هم‌چون مصرف شکر و قند بوده و فرد را دچار چاقی می‌کند؛ ویتامین‌های آن نیز صفر است، بنابراین مصرف آن برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌شود.

خطر ابتلا به چاقی برای دانش آموزان با خوردن این ماده غذایی

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از همشهری، یک متخصص تغذیه با تأکید بر لزوم توجه والدین نسبت به تغذیه فرزندانشان در مدرسه گفت: مصرف نان لواش به دلیل نداشتن هیچگونه ویتامین و ایجاد چاقی، برای دانش آموزان توصیه نمی‌شود.

 

دکتر مرتضی صفوی در خصوص اهمیت برنامه غذایی در دانش‌آموزان اظهار داشت: بیشترین رشد جسمی و ذهنی دانش‌آموزان در دوران مدرسه شکل گرفته و به‌طور کلی می‌توان گفت 90 درصد رشد مغزی و 70 درصد رشد قدی دانش‌آموزان در طی این دوران انجام می‌گیرد. وی افزود: برای تداوم رشد دانش‌آموزان، تضمین سلامتی و تحرک و شادابی آنها لازم است، تغذیه این قشر از جامعه مورد توجه قرار گیرد. بر همین اساس باید به گروه‌های غذایی اصلی در میان دانش‌آموزان توجه داشت.

 

این متخصص تغذیه ادامه داد: نان و غلات، گوشت، تخم‌مرغ، حبوبات و مغزها، شیر، لبنیات، میوه و سبزی‌ها در گروه‌های غذایی اصلی دانش‌آموزان حائز اهمیت است و یک گروه متفرقه شامل قند و چربی که چندان مورد تأکید نیست، نیز مورد توجه قرار دارد.

 

صفوی در رابطه با گروه غذایی نان و غلات بیان داشت: مصرف انواع نان‌های مختلف هم‌چون سنگک، تافتون و بربری به‌ویژه از نوع سبوس‌دار برای دانش‌آموزان توصیه می‌شود. همچنین نان لواش سبوس ندارد و خوردن آن هم‌چون مصرف شکر و قند بوده و فرد را دچار چاقی می‌کند؛ ویتامین‌های آن نیز صفر است، بنابراین مصرف آن برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌شود.

 

وی افزود: والدین از نان‌های بدون جوش‌شیرین برای فرزندان دانش‌آموز خود استفاده کنند. صفوی با اشاره به اینکه برنج، ماکارونی، رشته، جو و ذرت در گروه نان و غلات جای دارند،‌ افزود: روزانه دانش‌آموزان 6 تا 11 سهم از گروه‌های نان و غلات را لازم دارند.

 

به گفته این متخصص تغذیه 30 گرم نان سنگک، یک کف دست نان بربری و یک کفگیر برنج، هرکدام یک واحد یا سهم از گروه نان و غلات به‌شمار می‌رود.

 

صفوی ادامه داد: انواع غلات بوداده مثل ذرت بوداده نیز ارزش غذایی مناسبی برای میان‌وعده دانش‌آموزان دارد، بنابراین مصرف آن برای آنها به‌صورت روزانه توصیه می‌شود.

 

2001


7175966
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه فوتبال انگلیس از تغییر نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مائول نویر دروازه بایرن مونیخ موفق شد در بازی مقابل آرسنال برای پنجاه و هشتمین بار در لیگ قهرمانان اروپا کلین شیت کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مالک باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی جدید این تیم و عملکرد سرخپوشان تبریزی در لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال استقلال گفت: سه امتیاز بازی فردا می‌تواند خیلی به ما کمک کند و تلاش می‌کنیم با تمرکز کامل به این سه امتیاز دست پیدا کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال کشورمان نخستین دیدار خود در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ را با پیروزی مقابل افغانستان پشت سر گذاشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امین میرزازاده به عنوان برترین فرنگی کار سال ۲۰۲۳ آسیا و پژمان درستکار به عنوان برترین مربی سال آسیا انتخاب شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: به نظرم شانس برد پرسپولیس نسبت به صنعت نفت روی کاغذ بیشتر است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بانوی ملی پوش اسکیت هنری گفت: رشته اسکیت هنری خیلی جای پیشرفت دارد و می‌توانیم مدال بیشتری کسب کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز (پنج شنبه) در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئال مادرید با عبور از منچسترسیتی در ضربات پنالتی، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است