استانی 20:25 - 10 مهر 1399
ایسنا/قزوین دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پنج شنبه ۱۰ مهر، ضمن بازدید از مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، در نشستی که با حضور روح‌الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، با موضوع مسائل مرکز آموزش عالی بوئین زهرا، برگزار شد حضور یافت.

بازدید معاون وزیر علوم از مرکز آموزش عالی بوئین زهرا

رحیمی در نشست با مسئولان مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا ضمن اشاره به بهره‌مندی از امکانات سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) اظهار کرد: این سامانه امکان آن را فراهم می‌آورد که شرکت‌ها و نهادهای سودده نیازهای پژوهشی خود را از طریق آن به اشتراک بگذارند و از سوی دیگر، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری با اطلاع از اولویت‌های پژوهشی شرکت‌ها، پروژه‌های تقاضامحور خود را در جهت حل مسائل و نیازهای پژوهش و فناوری این مؤسسات به آنها ارائه کنند.

در ادامه این نشست دکتر حسینی، رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا به معرفی اجمالی این مرکز پرداخت و در ادامه معاونان وی به ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پژوهش، فناوی، ارتباط با صنعت و آزمایشگاه پرداختند.

حسینی با اشاره به ایجاد کانون خلاقیت، نوآوری و شکوفایی در این مرکز، گفت: این کانون در راستای پاسخ‌گویی به نیازها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود شهرستان بوئین زهرا، شکل گرفته است و در حال حاضر هسته‌ها و تیم‌های نوآور با همکاری پارک علم و فناوری استان در این کانون مستقر شده و از خدمات پارک ازجمله مشاوره‌های رایگان و دوره‌های آموزشی مرتبط با کسب و کار برخوردار می‌شوند و درصورت افزایش متقاضیان و شکل‌گیری هرچه بیشتر هسته‌ها و تیم‌های نوآور و وجود پتانسیل در شرایط لازم برای تبدیل آن‌ها به واحد های فناور (شرکت) این کانون قابلیت تبدیل به مرکز رشد مشترک بین پارک علم و فناوری قزوین و مرکز را خواهد داشت.

وی درخصوص مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا خاطرنشان کرد: وقتی وزارت علوم مجوز گرفتن دانشجوی دولتی روزانه را می‌دهد آن مجموعه باید شاخص‌های کیفی که استاندارد وزارت است و در سطح دانشگاه‌های منطقه ۴ اجرا می‌شود را در آن مرکز محقق سازد.

به گزارش ایسنا، مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا به عنوان اولین و تنها مرکز تخصصی فنی و مهندسی دولتی استان قزوین است که در شهرستان بوئین زهرا واقع شده است. این مرکز در سال ۱۳۹۳ با آغاز عملیات عمرانی خود در سایت ۲۰ هکتاری واقع در جنوب شهرستان، عملیات وسیعی در این منطقه را به انجام رسانید و در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۱۰۰۰ مترمربع ساختمان در حال بهره برداری و همچنین بیش از ۱۰۰۰۰ مترمربع در حال احداث و نزدیک به بهره برداری دارد. 

از بهمن ماه ۱۳۹۰ با ۲ رشته و ۴۸ دانشجو و صفر عضو هیات علمی، این دانشگاه کار خود را آغاز و اینک با گذشت ۹ سال این دانشگاه دارای بیش از ۵۰ عضو هیات علمی جوان و پرتلاش در ۱۵ رشته در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در برخی رشته‌ها و همچنین بیش از ۳۰۰۰ دانشجو است.

انتهای پیام


10743902
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است