سیاسی 21:09 - 16 مرداد 1401

روحیه سلحشوری جوانان فلسطینی و یمنی امتداد راه انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداالله الحسین (ع) و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: این بیداری مردم و جوانان در منطقه به برکت خون شهدا است. صهیونیست‌ها مردم بی دفاع غزه و اعضای جهاد اسلامی را ترور می‌کند و جهاد اسلامی نیز پاسخ آن‌ها را می‌دهد.

رئیس جمهور با یادآوری جنایات متعدد صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، تاکید کرد: مردم امروز فلسطین را با گذشته آنان مقایسه کنید، در گذشته نگاه مردم فلسطین به میزهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و پیمان صلح اسلو بود اما امروز در مقابل ظلم صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی افتاده است. این روحیه مقاومت به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم است.

رئیسی همچنین با ابراز خرسندی از دیدار با خانواده‌های شهدا، گفت: هیچ کاری برای بنده دلنشین‌تر از همنشینی با خانواده شهدا نیست زیرا شما اهل حرم انقلاب اسلامی هستید و عزیزان خود را تقدیم کردید تا این انقلاب نه فقط برای ساختن ایران آباد که برای تحقق تمدن نوین اسلامی، قدرتمندتر شود.

رئیس جمهور با گرامیداشت تاسوعای حسینی، به مرور وقایع تاریخی این روز پرداخت و با اشاره به دو واقعه «محاصره لشکر امام حسین (ع)» و «رد امان‌نامه توسط ابالفضل العباس»، اظهار داشت: پیروی از ولایت، تاسی به حضرت عباس (ع)، ایستادگی، نه گفتن به دشمن، مقاومت و امید بخشی به ملت در سلوک تمامی شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم قرار داشت.

رئیسی در ادامه نبرد جانانه شهدای مدافع حرم با جریان‌های تروریستی در منطقه را نمونه‌ای از تاسی به فرهنگ عاشورا خواند و تصریح کرد: حقیقتاً این شهدا با ایستادگی خود شر دشمن را دفع کردند و اجازه ندادند داعش به ناموس مردم دست‌درازی کند و با از بین بردن این جریان تروریستی، نه فقط برای کشورمان که برای منطقه امنیت به ارمغان آوردند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش آفرینی شهدای مدافع حرم در برقراری امنیت مراسم عظیم اربعین گفت: هیچ مراسمی بر روی زمین به شکوه اربعین حسینی وجود ندارد.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه خانواده شهدا بهترین عزیزان خود را از دست دادند تا ارزش‌ها، دین و قرآن زنده بماند، اظهار داشت: خانواده شهدا همچون حضرت زینب کبری (س) مصیبت عزیزان خود را تحمل نمودند و امروز نیز رسالتی زینبی بعهده دارند. باید این پرچمی که توسط شهیدان به خانواده شهدا سپرده شده برافراشته بماند و نباید اجازه داد این پرچم دچار تزلزل شود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، مادر شهیدان خالقی پور، مادر شهید حمید اسدالهی، همسر شهید چگینی، همسر شهید محسن فرامرزی، همسر شهید مسعود عسگری، مادر شهید محمد حسین محمدخانی و همسر شهید مدافع وطن جواد تیموری نیز به نمایندگی از خانواده شهدا ضمن بیان ویژگی‌های شخصیتی شهیدان، دغدغه و مسائل خود را با آیت الله رئیسی در میان گذاشتند.


11647921
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است