اقتصادی 17:04 - 09 اسفند 1393
استاندار کهگیلویه وبویراحمد
یاسوج - ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد 'گفت: رفع نیازهای آبی این استان به جای رویکرد حفاظتی و کلی در بخش منابع آب نیازمند نگاه توسعه ای وزارت نیرو است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه درکارگروه آب و کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد افزود: این نگاه و سیاست راهبردی وزارت نیرو در برخی شهرها و مناطقی که با کمبود شدید منابع آبی مواجه هستند،یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود.



وی بیان کرد: شهرهای کرمان و مناطقی از استان خراسان جنوبی و کردستان بدلیل وضعیت بحران کم آبی مصداق بارز برای اجرای این سیاست حفاظتی است.



خادمی تصریح کرد: این درحالی است که استان کهگیلویه وبویراحمد با دارابودن بسیاری از رودخانه های خروشان و پرآب وداشتن حدود 11و نیم میلیارد مترکعب روان آب نیازمند یک نگاه توسعه ای و استفاده بهینه از این منابع خدادادی است.



استاندار کهیگیلویه وبویراحمد گفت: بسیاری از اراضی و دشت های وسیع در این استان با وجود رودخانه های پرآبی همچون بشار، زهره و مارون تشنه و نیازمند تخصیص آب هستند.



وی ابراز داشت: از مجموع 300هزار هکتار اراضی قابل توسعه کشاورزی این استان تنها 90 تا 100 هزار هکتار از آن تامین آب شده است.



خادمی تصریح کرد: این اراضی سالانه حدود یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب نیار دارند که می توان این میزان را از همین سه حوزه آبریز و رودخانه های پرآب استان تامین کرد.



وی تصریح کرد: حدود 10 میلیارد مترمکعب از روان آبهای موجود بدون استفاده از این استان خارج می شود.



خادمی افزود: میزان برآورد آب مورد نیاز دربخش های مختلف صنعت،شرب و کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد حدود دو هزار و 430 میلیون مترمکعب است.



استاندار کهگیلویه وبویراحمد از شرکت آب منطقه ای استان خواست تا با پیگیری مستمر و رویکرد توسعه ای نسبت به تخصیص و برداشت منابع آب برای بخش کشاورزی استان اقدام کند.



مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر با جهاد کشاورزی استان در این راستا تاکید کرد.



علی لطفی افزود: البته سازمان جهاد کشاورزی نیز باید برای تخصیص منابع آبی مورد نیاز طرح های جامع و با توجیه فنی و اقتصادی ارایه دهد.



رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: بر اساس سیاست این وزارتخانه مبنی بر کشت محصولات استراتژیک همچون جو، گندم و کلزا اجازه کشت هندوانه در بسیاری از مناطق استان در سال زراعی جاری داده نشد.



جعفر گوهرگانی افزود: کل میزان کشت هندوانه در سال زراعی جاری به کمتر از 500 هکتار خواهد بود.



وی از برق دار نشدن برخی چاه های موجود در اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: هم اکنون 826 متقاضی با مراجعه مکرر به سازمان جهاد کشاورزری خواهان اتصال شبکه برق به چاه های خود هستند.



3016/6162

انتهای پیام /*


5943397
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است