وبگردی 13:44 - 09 اردیبهشت 1396
محمدباقر قالیباف در برنامه تلویزیونی ادعا کرد «در صنایع پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن به صورت مستقیم 200 هزار شغل و به صورت غیرمستقیم 400 هزار شغل ایجاد می‌کنیم و ما قادریم با سرمایه داخلی و با تکنولوژی داخلی و با سرمایه‌ گذاری‌هایی که شده ... 8 میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه کنیم که معنی‌اش یعنی یک میلیون 600 هزار شغل مستقیم و بیش از 3 میلیون شغل غیرمستقیم.»

پیامبر اقتصاد ایران و صنعت پتروشیمی

✅ مرضیه شاهدایی در 20 بهمن 1395 اعلام کرد که تولیدات پتروشیمی کشور به 64 میلیون تن رسیده است. وی گفته که 7.5 میلیون تن افزایش تولید نیز در دولت یازدهم اتفاق افتاده است. اسحاق جهانگیری نیز از برنامه برای افزایش تولیدات پتروشیمی تا 130 میلیون تن خبر داده است.



✅ ادعای قالیباف اگر درست باشد که هر یک میلیون تن تولید پتروشیمی 200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شغل غیرمستقیم درست می‌کند، پس با تولید 64 میلیون تن مواد پتروشیمی باید 12800000 (دوازده میلیون و هشتصدهزار) نفر ایرانی به صورت مستقیم در صنایع پتروشیمی و 25600000 (بیست‌وپنج میلیون و ششصد هزار نفر) به صورت غیرمستقیم در صنایع مرتبط با پتروشیمی کار کنند. این یعنی فقط 38400000 (سی‌وهشت میلیون و چهارصد هزار نفر) ایرانی در صنایع مرتبط با پتروشیمی کار می‌کنند؛ بد نیست بدانید کل شاغلان کشور حدود 25 میلیون نفر است.



✅ تولید پتروشیمی کشور وقتی به 130 میلیون تن برسد، آن وقت با محاسبات آقای قالیباف 76800000 (هفتادوشش میلیون هشتصد هزار نفر) مستقیم یا غیرمستقیم در صنایع پتروشیمی کار خواهند کرد.



✅ اگر ادعای آقای قالیباف مبنی بر ایجاد 600 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با هر یک میلیون تن تولید مواد پتروشیمی درست باشد، دولت یازدهم با اضافه کردن 7.5 میلیون تن به تولید پتروشیمی کشور باید 4500000 (چهار میلیون و پانصد هزار) شغل ایجاد کرده باشد.

نتیجه‌گیری:



✍️ اگر ادعای قالیباف درست باشد، پس دولت حسن روحانی 4500000 شغل درست کرده و اکنون تقریباً باید بیکاری از بین رفته باشد. می‌دانیم که چنین نیست و 4.5 میلیون شغل درست نشده است و کسی هم چنین ادعایی ندارد.



✍️پس نتیجه می‌گیریم که مشاوران اقتصادی آقای قالیباف از اقتصاد و بالاخص بخش اشتغال هیچ نمی‌دانند. آقای قالیباف هم با اتکای به همین افراد چنین ادعاهایی می‌کند و حتی به معنای ریاضی آن‌چه می‌گوید نیز فکر نمی‌کند.



✍️ این شما هستید که باید تصمیم بگیرید می‌خواهید به وعده‌های کسی اعتماد کنید که ادعا می‌کند ظرف چهار سال درآمد ملی ایرانیان را دو برابر می‌کند؛ و فقط با اتکا به پتروشیمی 1.6 میلیون شغل ایجاد می‌کند؛ و اصلاً نمی‌داند که اگر پتروشیمی چنین ظرفیتی برای اشتغال‌زایی داشت، سال‌ها پیش کل بیکاری در ایران ریشه‌کن شده بود و باید کارگر از خارج وارد می‌کردیم.


9052163
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خوردن انواع دسر‌های خوشمزه باعث می‌شود تا در مهمانی‌ها و جمع خانوادگی برای شما لحظاتی شیرین و آرامش‌بخش به ارمغان آورد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آشنایی بیشتر با محبوب‌ترین بازی‌های فکری در جهان که برای سرگرم‌شدن در دورهمی‌ها همیشه هیجان و جذابیت‌های خاص خود را دارند و باعث تقویت ذهن و حافظه هم می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین دستاوردهای باستان‌شناسی ایران، درحالی برای نخستین‌بار رونمایی شد، که با اعلام نتیجه مطالعه‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده، تاریخ ایران با تحولاتی مواجه شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در برخی از سال‌ها ممکن است ماه رمضان با امتحانات دانش آموزان و دانشجویان همزمان باشد لذا برای بهره بردن از فواید این ماه و همزمان رسیدن به برنامه درسی لازم است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهیار کلاس اول دبستان که بود، یک شب به من گفت مامان مگر نمی‌گویید شهدا زنده هستند؟ فقط یک بار به بابا بگویید بیاید مدرسه و من بابام را به بچه‌ها نشان بدهم، بعد دوباره برگردد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گردشگری مذهبی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های صنعت بزرگ و متنوع گردشگری جهانی از جایگاه ویژه‌ای در رشد اقتصادی کشورها به ویژه نواحی روستایی برخوردار است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» اگر جزو آن دسته از کسانی هستنید که فکر می‌کنید اگر کالای خود را در فضای مجازی آگهی کنید، بی دردسر به پولتان می رسید، باید بدانید که پاسخ نه است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نامگذاری سال‌های مختلف نشان دهنده منظومه اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب طی انتخاب اسامی شعارهای سال بدان تاکید دارند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این خبر به جواب پرتکرارترین سوال‌ها درباره سلامت که در گوگل جستجو شده است پرداخته‌ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خشکسالی یکی از موضوعات مهم کشور است که برای کاهش تبعات آن هم مردم و هم مسوولان می‌توانند اقداماتی انجام دهند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است