اجتماعی 19:22 - 24 مرداد 1397
با اینکه آب رودخانه بالا آمده بود اما زن روستایی می‌خواست هر طور شده گاوهایش را به آن سوی رودخانه ببرد. او چکمه‌های لاستیکی‌اش را در آورد و با پای برهنه وارد آب شد اما جریان رودخانه آنقدر شدید بود که چند لحظه بعد او را با خود برد.

به گزارش همشهری، ظهر روز جمعه 19مرداد‌ماه امسال ثریا خانم، زن 77ساله که ساکن شهرستان لوندویل از توابع بندر آستارا بود مثل هر روز تصمیم گرفت گاوهایش را برای چرا به مراتع اطراف ببرد. شوهر سالخورده‌اش چند سالی بود که از پا افتاده و خانه‌نشین شده بود. آنها 6فرزند داشتند. 3پسر و 3دختر که همه‌شان ازدواج کرده بودند.

حالا فقط زن و شوهر برای یکدیگر مانده بودند و همه دارایی آنها یک خانه و 2گاو بود که مخارج زندگی‌شان را از طریق همین گاوها تأمین می‌کردند. خانه آنها این سوی رودخانه بود و چراگاه آن سو. آب رودخانه چندان زیاد نبود و معمولا ثریا خانم و گاوهایش هر روز از عرض آن عبور می‌کردند اما آن روز روز متفاوتی بود.

شب قبل باران زیادی باریده و سطح آب رودخانه بالا آمده بود. با وجود این ثریا خانم تصمیم گرفته بود هر طور شده مثل هر روز گاوها را به چرا ببرد. او که چکمه‌های لاستیکی به پا داشت و از چتری به‌عنوان عصا استفاده می‌کرد چکمه‌ها را در آورد و همراه چتر کنار رودخانه گذاشت. گاوها را به سوی رودخانه هدایت کرد و خودش هم به‌دنبال آنها به راه افتاد.

این بار اما آب رودخانه بیشتر از همیشه بود و سرعت زیادی داشت. او فکر می‌کرد می‌تواند از عرض رودخانه عبور کند، اما همین که چند قدم جلو رفت شدت جریان آب تعادلش را به هم زد و او را با خود برد. آن موقع از روز هیچ‌کس در نزدیکی رودخانه نبود اما یکی از اهالی روستا وقتی گاوها و چکمه‌های ثریا خانم را دید فهمید که اتفاق بدی برایش افتاده است. از همان موقع بود که ماجرا به آتش‌نشانی گزارش و تلاش برای یافتن زن سالخورده آغاز شد.

  • چشم انتظار مادر

محمد، یکی از فرزندان ثریا خانم درباره این حادثه به همشهری می‌گوید:« از چند سال قبل که پدرم بیمار شد مادرم خودش به تنهایی به گاوها رسیدگی می‌کرد. او هر روز گاوهایش را به چرا می‌برد و با وجود سن زیادش از پس این کار به خوبی بر می‌آمد. اما شب قبل از حادثه باران زیادی باریده و آب رودخانه بالا آمده بود؛

به همین دلیل وقتی مادرم وارد رودخانه شد آب او را با خود برد.» وی ادامه می‌دهد:« از روزی که این اتفاق افتاد همه اهالی روستا بسیج شده‌اند تا مادرمان را پیدا کنند. ما هم همه تلاش خود را کرده‌ایم اما تا به حال نتوانسته‌ایم او را پیدا کنیم. با این حال ما هنوز چشم انتظار مادرمان هستیم و امیدواریم یک معجزه او را به ما برگرداند.»

  • جست‌وجوها ادامه دارد

حالا با گذشت 5روز از این حادثه همه نیروهای امدادی در شهرستان لوندویل برای پیدا کردن ثریا خانم بسیج شده‌اند. نعمت یاورپور، شهردار لوندویل در این‌باره به همشهری می‌گوید:« در این چند روز نیروهای هلال احمر، غواص‌های نیروی دریایی و عوامل شهرداری تلاش‌های زیادی در این‌باره انجام داده‌اند. متأسفانه با وجود بسیج همه امکانات تاکنون هیچ ردی از زن مفقود شده به‌دست نیامده است.

شدت جریان آب رودخانه به حدی بود که امکان دارد وی را چندین کیلومتر آن طرف‌تر برده باشد. هرچند با گذشت چند روز سطح آب پایین آمده اما هنوز کار دشوار است.» وی می‌گوید:« روز سه‌شنبه با استفاده از تجهیزات شهرداری مسیر رودخانه تغییر داده شد تا تیم‌های جست‌وجو بتوانند عملیات را ادامه دهند و جست‌وجوها تا یافتن این زن ادامه خواهد یافت.»


9875297
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تیم جنایی برای حل معمای مرگ مرموز مرد میانسالی که پس از سفر به تهران جان باخته است به دنبال دستگیری راننده‌ای هستند که وی را به پایتخت رسانده بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کولیوند در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران گفت: نهاد‌های بین المللی در برابر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشردوستانه در غزه ورود جدی کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است