علمی فناوری 19:01 - 20 بهمن 1394
گونه‌های خاصی از میوه‌ها و سبزیجات به دلیل دارا بودن ترکیبات ویژه خاصیت لاغرکنندگی و ایجاد تناسب اندام در افراد را دارند.

چربی سوزترین قرص لاغری طبیعی در دنیا

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از مشرق، کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند خوردن میوه‌ و سبزی روزانه می‌تواند باعث لاغری و کاهش جذب انرژی توسط بدن از راه خوردن مواد غذایی و کربوهیدرات‌ها شود.



گفتنی است، بر اساس پژوهش‌ها میوه‌ها و سبزیجات عادی سطح بالایی از فلاونوئیدها است که می‌تواند مانع از افزایش وزن در افراد شوند.



بررسی ها نشان می‌دهند، فلاونوئیدها بویژه در میوه‌هایی چون انوع توت‌ها، سیب، گلابی، توت فرنگی و تربچه وجود دارد.



تا به حال بیشتر خاصیت میوه‌ها به دلیل وجود آنتی اکسیدان در ترکیب آنها شناسایی شده است اما به تازگی اثر فلانوئیدها بر کاهش وزن در اثر مصرف میوه نیز به اثبات رسیده است.



این تحقیقات حاصل کار گروهی مشترک دانشگاه‌های شرق آنجلیا(UEA) و دانشکده پزشکی هاروارد است.



پژوهشگران بر این اساس به افراد توصیه می‌کنند برای کاهش وزن در کنار رعایت رژیم غذایی به انجام ورزش و فعایلت‌های فیزیکی، جلوگیری از استرس میوه و سبزیجات تازه نیز مصرف کنند.



کارشناسان قوی‌تریند میوه‌های حاوی فلاونوئیدها را شامل زغال اخته، توت فرنگی، گیلاس، تمشک، انگور، تربچه، انگور فرنگی، سیب، چای سبز و پیاز می‌دانند.

 

2009


7669477
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت مراکز سراج توضیح داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: فروش اینترنتی دارو در دنیا انجام می‌شود اما برای اجرای این طرح باید مطالعات دقیقی داشته باشیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر «داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است