استانی 17:53 - 02 آبان 1393
حجت الاسلام حسینی همدانی:
کرج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به حوادث اخیر در اصفهان، اعلام کرد: حوادثی تلخی از قبیل اسیدپاشی در سالهای گذشته نیز اتفاق افتاد که اگر قوه قضاییه با مجرمان به شدت برخورد می کرد دیگر این اعمال غیر انسانی تکرار نمی شد.

حادثه تلخ اسیدپاشی غیرانسانی است/ قوه قضاییه با تلاش بیشتر مجرمان را شناسایی کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی خطیب جمعه کرج در خطبه های عقیدتی و سیاسی این هفته نماز جمعه در میان نمازگزاران با محکوم کردن جریان اسید پاشی به زنان در اصفهان، با بیان این مطلب اظهار داشت: در سالهای گذشته نیز شاهد چنین اتفاقات تلخی بودیم اگر قوه قضاییه با مجرمان اسید پاشی به شدت برخورد می کرد در حال حاضر دوباره این اعمال غیر انسانی از سوی عده ای تکرار نمی شد.

خطیب جمعه کرج در ادامه با اشاره به اینکه از قوه قضاییه انتظار می رود با تلاشی دو چندان عاملان این کار ننگین را شناسایی و مجازات کند، تاکید کرد: این قبیل اقدامات نباید موجب از میان رفتن امنیت در جامعه شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و همچنین با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مهمترین درسی که حادثه عاشورا به ما داده است ایستادگی در مقابل طاغوت است که باید سر لوحه همه باشد.

حسینی همدانی تصریح کرد: یکی دیگر از درس های حادثه عاشورا این بود که امام حسین (ع) و یارانش با ایستادگی در برابر ظلم به همه مردم دنیا درس آزادگی دادند.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به امر به معروف و نهر از منکر بیان کرد: یکی دیگر از آموزه های عاشورا اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است چرا که امر به معروف و نهی از منکر زیربنای بقا و دوام جامعه است.

حسینی همدانی یادآور شد: یک مسلمان واقعی باید نسبت به رفتار و کردار دیگران بی تفاوت نباشد و در همه حال در صدد اصلاح جامعه باشد.

خطیب جمعه کرج اذعان داشت: در این میان مردم نباید از خاطر دور کنن که در مواردی که نهی از منکر باعث اخلال در نظم عمومی می شود باید به تذکر لسانی بسنده کنند و باقی امور را به مجریان قانون بسپارند.

این مسئول افزود: نهی از منکر تنها محدود به موضوع حجاب نیست و مبارزه با رانت خواری و رشوه خواری نیز از دیگر مصادیق این واجب الهی است که مردم نباید از آن غفلت کنند.

حسینی همدانی با اشاره به شروع ماه محرم و همچنین آغاز مراسم های عزاداری، ادامه داد: مداحان باید در مراسم های عزاداری مراقب باشند و از اشعاری استفاده کنند که درک مردم را از واقعه عاشورا بالا ببرد و باعث افزایش شعور معنوی شود.

نماینده ولی فقیه در البرز در پایان خطبه های این هفته گفت: از آنانی که وضع قوانین و عمل به قانون را عاملی برای محدود کردن آزادی های مردم می دانند گلایه دارم چرا که وضع قوانین جامع تنها راه نظام مند کردن رفتارهای اجتماعی است و بدون قوانین سنگ بر روی سنگ بند نمی شود.


5028215
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است