سیاسی 18:40 - 27 آبان 1398

واکاوی ماجرای توزیع ۱۸ میلیارد دلار یارانه‌ای از ذخایر ارزی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی در توضیح نشست امروز دوشنبه (۲۷ آبان ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی که در روزهای گذشته جهت تامین امنیت مردم تلاش و حتی شهدایی را تقدیم کردند، گفت: آقای ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این نشست اذعان کرد که «این حوادث با نفوذ و تحریک معاندین و دشمنان انقلاب اسلامی صورت گرفته و باعث جان باختن تعدادی از شهروندان و خسارت به اموال عمومی شد که با بیانات معجزه آسای مقام معظم رهبری فروکش کرد.»

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آقای ذوالنور در ادامه نشست یادآور شد که «مقدمات اجرایی طرح درست فراهم نشده بود و مجلس و نمایندگان نیز مطلع نبودند. رئیس جمهور نیز اخیرا در این زمینه با مردم صحبت نکرده بود.»

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه مجدد موارد ارجاعی شورای نگهبان درباره کنوانسیون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پسماند هسته‌ای و کنترل مواد پرتوزا بررسی شد و براساس نتیجه جمع بندی شروطی در ابتدای کنوانسیون قرار گرفت.

وی افزود: کمیسیون شرطی برای این کنوانسیون قرار داد، از جمله اینکه «در اجرای این کنوانسیون رعایت بند پنجم اصل سوم قانون اساسی به ویژه در مورد بند ۴ بخش یک ماده ۶ و بند ۴ بخش یک ماده ۱۳ و همچنین ماده ۳۲ الزامی است».

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین برای جایگزینی آقای کاظم جلالی که اخیرا استعفایشان در صحن تصویب شده صحبت شد و در مورد داوطلبان عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رأی‌گیری شد. بر اساس نتیجه آراء، حجت الاسلام مصطفی ذوالقدر به عضویت کمیسیون درآمد.

نقوی حسینی ادامه داد: سوال آقای جاسمی نماینده کرمانشاه که در جلسات قبل مطرح شده بود نیز به رأی گذاشته شده و محدوده آن ملی تشخیص داده شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون در ادامه موضوع توزیع ۱۸ میلیارد دلار به نرخ ۴۲۰۰ تومان را در حضور مسئولانی از بانک مرکزی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه مورد بحث قرار داد.


10296587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است