اجتماعی 19:27 - 28 آبان 1397

متروی تهران در هفته وحدت به « شمیم رحمت» عطرآگین می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان بیسادی با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم و امام جعفر صادق علیه السلام و نیز هفته وحدت گفت: « به مناسبت فرارسیدن این ایام فرخنده مسافران در گذرگاه های فرهنگی متروی تهران شاهد برگزاری ویژه برنامه ای « شمیم رحمت» می باشند».

وی گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی به خصوص حضرت ختمی مرتبت صلی اله علیه وآله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام را هدف از اجرای این برنامه عنوان کرد و افزود: «گذرگاه های مترو با ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی محل مناسبی برای اجرای برنامه های متنوع در مناسبت های مختلف است. به همین منظور فضای ایستگاه های مترو به نام پیامبر اعظم صلوات الله علیه عطرآگین می شود. اجرای موسیقی در قالب نواهای محلی و سنتی بخشی از این برنامه ها می باشد که توسط گروه های هنری از ۲۸ الی ۳۰ آبان ماه درایستگاه های امام خمینی (ره)، شهید بهشتی، میدان آزادی و میدان جهاد اجرا می شود. همچنین روز ۵ آذر، مسافران شهر زیرزمینی در ایوان انتظار می توانند شاهد هنرنمایی گروه موسیقی نیوش که به اجرای موسیقی تلفیقی می پردازند باشند».

بیسادی از اجرای گروه های همخوانی و سرود در ایستگاه های منتخب خبر داد و گفت:« گروه های دانش آموزی با اجرای قطعاتی در مدح حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله از ۲۷ الی ۲۹ آبان، مسافران ایستگاه های میدان آزادی، تجریش و امام خمینی (ره) را به شنیدن این قطعات دعوت می نمایند».

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران با اشاره به ظرفیت های هنری در معرفی و ارتقای سطح آگاهی مسافران از زندگی معصومین علیهم السلام در ادامه تصریح کرد:« برگزاری کارگاه هنری با عنوان «عطر گل محمد» در قالب هنر نقاشی و خوشنویسی توسط هنرمندان به مسافران ایستگاه های امام خمینی (ره)، تجریش و تئاترشهر عرضه می شود. این برنامه هنری روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آبان ماه پذیرای علاقمندان آثار هنری با مضمون اسمإ معصومین، اشعار و تصاویر مرتبط با این ایام مبارک می باشد».

بیسادی از اجرای برنامه مشترک با فرهنگسرای مترو خبر داد و گفت:« به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت برنامه های ویژه ای با عنوان « بهار مهربانی» شامل برپایی غرفه های هنری مانند خوشنویسی، نقاشی، تصویرسازی، سفالگری و ساخت عروسک مبارک،‌غرفه کودک و نوجوان، غرفه ورزش و غرفه کتاب برگزار می شود. همچنین از ۲۹ آبان ماه و به مدت ۶ روز برنامه های هنری و فرهنگی در ایوان انتظار اجرا می شود». وی از آماده سازی و طراحی دیوارنگاره هنری در ایستگاه میدان محمدیه خبر داد و خاطرنشان کرد:« قرار است در ساخت این دیوارنگاره هنری که از کاشی های شکسته به صورت طرحی از گل و شعر ساخته می شود، ‌مسافران نیز زیر نظر هنرمندان مشارکت داشته باشند».

بیسادی در پایان به فضاسازی ایستگاه های مترو اشاره کرد و گفت:« با توجه به فرارسیدن این روزهای خجسته گذرگاه های مترو با استفاده از طرح های متنوع شامل پیام های فرهنگی فضاسازی شده است که از جمله می توان به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی پیامبر خوبی ها در ایستگاه های ارم سبز، مصلی امام خمینی (ره) و میدان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف اشاره نمود».


9977938
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است