استانی 17:59 - 11 خرداد 1399
با اشاره به محدودیت‌های کرونایی
ایسنا/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در کرمانشاه، گفت: مراسم کفن و دفن در آرامستان‌ها باید با حضور حداقلی افراد برگزار شود.

معاون استانداری  کرمانشاه: مراسم تدفین با حضور حداقلی افراد باشد

محمد ابراهیم الهی‌تبار در جلسه امروز (11 خرداد) مدیریت بحران استان کرمانشاه از روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه یاد کرد و افزود: در این راستا 33 محدودیت و پروتکل بهداشتی برای استان تدوین شده که همه ملزم به رعایت آن هستند.

وی یکی از مهمترین این موارد را مربوط به اماکن و باشگاه‌های  ورزشی دانست که مسئولیت آن بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است و ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی جمعی ممنوع است و در زمینه ورزش‌های انفرادی نیز باید پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: معضل دیگر حضور مردم در پارک‌ها و فضاهای سبز است که به دلیل گرم شدن هوا افزایش یافته و لازم است شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز تدابیر لازم برای رعایت فاصله اجتماعی برای نشستن افراد در پارک‌ها را فراهم کنند.

الهی‌تبار بر لزوم رعایت محدودیت‌ها در مراسم خاکسپاری نیز تاکید کرد و گفت: حضور افراد در مراسم خاکسپاری و نماز اموات باید حداقلی باشد و برپایی هرگونه مراسم ترحیم در مساجد نیز فعلا ممنوع است.

وی یادآور شد: در زمینه فعالیت تالارهای پذیرایی نیز فعلا مجوز قانونی برای بازگشایی صادر نشده و اگر هم قرار باشد فعالیت آنها از سر گرفته شود، صرفا با رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی شدید خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه بر لزوم کاهش جمعیت در مراکز قضایی نیز تاکید کرد و ادامه داد: مقرر شده در روندهای قضایی تا حد امکان از ظرفیت خدمات مجازی استفاده شود  و در صورت نیاز به حضور اضطراری، افراد حتما تجهیزات حفاظتی همراه داشته باشند.

الهی‌تبار یکی از مشکلات اصلی ازدحام جمعیت را مربوط به مراکز تعویض پلاک دانست و گفت: باید برای کاهش مراجعه به این مراکز تدابیری اندیشیده شود که می‌تواند شامل افزایش تعداد مراکز، استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوان، راه‌اندازی سامانه الکترونیکی نوبت دهی و ... باشد.

وی با اشاره به برداشته شدن محدودیت ساعت کاری پاساژها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: در کرمانشاه با توجه به شرایطی که داریم حضور افراد در پاساژها، بازارهای سرپوشیده و خصوصا فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای باید با رعایت کامل موازین بهداشتی و استفاده از تجهیزات حفاظتی باشد.

الهی‌تبار اظهار کرد: در زمینه ساماندهی دستفروشان در مناطق شلوغ نیز اگر نیاز باشد از طریق شورای تامین تصمیم‌گیری می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم کاهش مراجعه به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق نیز تاکید کرد و گفت: مراجعه زوجین صرفا باید با همراهی افراد ضروری باشد.

وی درباره محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای حوزه حمل و نقل نیز افزود: تاکسی‌ها همچنان باید سوار کردن نهایتا سه مسافر را رعایت کنند و در ناوگان عمومی بین شهری نیز فاصله‌گذاری رعایت شود.

الهی‌تبار یکی از چالش‌های اساسی در زمینه شیوع کرونا را مربوط به خانه مسافرهای غیرمجاز خصوصا در محدوده طاقبستان دانست و افزود: لیستی از این مراکز در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته که باید نسبت به پلمب آنها اقدام شود.

وی رعایت این موارد را برای همه ضروری دانست و تاکید کرد: با کرونا زندگی کردن باید تبدیل یه یک فرهنگ شود و البته آموزش‌های لازم در این زمینه نیز به مردم داده شود.

 الهی تبار همچنین خواستار برخورد با بیماران کرونایی سرپایی شد که موازین بهداشتی و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند و آزادانه در اجتماع تردد می‌کنند.

انتهای پیام


10555010
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است