ورزشی 09:47 - 16 اسفند 1399

کار حضور شریفی در ارومیه به FIVB کشید/قائمی مشکلی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های شهرداری ارومیه و هراز آمل در حالی روز جمعه بازی نخست خود را در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال پشت سر گذاشتند که حضور مرتضی شریفی در تیم ارومیه حاشیه ساز شد.

پس از آسیب دیدگی پوریا فیاضی، تیم شهرداری ارومیه اقدام به جذب مرتضی شریفی گرفت. طبق بند ۷ ماده ۳۶، باشگاه‌ها در صورتی که در طول یک فصل از مسابقات یک بازیکن خود را به دلیل آسیب دیدگی از دست بدهند و بر اساس گزارش پزشک مورد تأیید فدراسیون نتوانند تا پایان فصل تیم خود را همراهی نمایند طبق نظر کمیته برگزاری رویدادها می‌توانند با آن دسته از بازیکنان آزاد که در زمان نقل و انتقالات نتوانسته‌اند با باشگاه‌های داخلی قرارداد تنظیم نماید، قرارداد منعقد نمایند. اینجا به جایی فقط با بازیکنان داخلی انجام می‌شود.

طبق ماده ۳۶، مرتضی شریفی نمی‌توانست به تیم شهرداری ارومیه بازگردد، چرا که در زمان نقل و انتقالات با تیم ترکیه‌ای قرارداد امضا کرده است و بازیکن آزاد محسوب نمی‌شود. در ضمن در آیین نامه برگزاری رویدادها و انضباطی اشاره‌ای به باشگاه خارجی نشده است. نکته مبهم دیگر ماده ۳۶ بازیکن داخلی می‌باشد. طبق آیین نامه، در صورت آسیب دیدگی بازیکن در زمان خارج از نقل و انتقالات، بازیکن خارجی نمی‌تواند به تیم داخلی بپیوندد. در واقع آیین نامه به صراحت اشاره نکرده و همین راه را برای تفسیرهای متفاوت از این ماده باز گذاشته است.

سرانجام مرتضی شریفی در بازی روز جمعه برای تیم شهرداری ارومیه به زمین رفت و نمایش قابل توجه‌ای نیز داشت. سرپرست تیم هراز آمل پیش از بازی اعلام کرده بود در صورت حضور شریفی در بازی مکاتبات خود را از طریق فدراسیون جهانی والیبال دنبال خواهند کرد.

محمد شعبانپور سرپرست باشگاه هراز آمل در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پیگیری کار گفت: از روز گذشته مکاتبات و رایزنی‌ها با فدراسیون جهانی را آغاز کردیم. روز بازی با عظیمی، انصاری و فرخی صحبت کردیم اما مسائلی را عنوان می‌کنند که ابهام بر انگیز است. می‌گویند کمیته رویدادها باید تصمیم گیری کند! متاسفانه تصمیم گیری ها عادلانه نیست. برای تیم شهرداری ارومیه و هوادارانش احترام بسیاری قائل هستم و کاری به این تیم نداریم. صحبت ما با فدراسیون والیبال است که نباید حق تیمی را ضایع کند. در تصمیم گیری‌ها عجولانه عمل می‌کنند و نمی دانم چه چیزی حاکم است.

وی تاکید کرد: هراز آمل تیم خصوصی است که نخستین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند و نتایج خوبی نیز کسب کرده است. اما مواقعی از نظر روحی و روانی به تیم فشار وارد می‌کنند. فدراسیون والیبال ایران فدراسیون موفقی است و قصد نقد نداریم چرا که زحمات بسیاری در طول چند سال کشیده شد تا تیم ملی والیبال دارای جایگاه خوبی در جهان شد. ۴۰ سال پیش آرزوی پیروزی یک ست از ژاپن را داشتیم اما امروز تیم اول آسیا هستیم. اینها نتایج درایت مدیریت یزدانی خرم و داورزنی است.

شعبانپور اظهار داشت: اما متاسفانه گاهی رفتارهایی می‌کنند که ابهام دارد. به اعتقاد برخی متخصصین در فدراسیون حضور ندارد. امیدوارم بتوانیم از تجربه بزرگان و پیشکسوتان استفاده کنیم.

وی درباره وضعیت آسیب دیدگی فرهاد قائمی نیز گفت: قائمی دچار اسپاسم از ناحیه کمر شد و مشکلی ندارد. به بازی فردا نیز خواهد رسید.


10978830
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک را صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود را در خصوص تخلف برخی از رقابت‌های لیگ برتر صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان لیگ فوتبال در نامه‌ای به هیات فوتبال آذربایجان شرقی از امکان پذیرنبودن حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تا زمان بهبود زیرساخت‌ها خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است