استانی 14:11 - 17 تیر 1399

چشمه نور فرصت مناسبی برای تحول علمی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ظهر سه شنبه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله عابدینی در این دیدار اظهار کرد: اهداف علمی و تحول بنیادین را شاهدیم اما مردم باید مطالبه گر و مسئولان پاسخگو باشند تا کارها شتاب گیرد.

وی تصریح کرد: آموزه‌های دینی می‌گوید که از روزمرگی فاصله بگیریم و نوع فعالیت معاونت علمی عمل کردن به این آموزه هاست تا هر روزمان فرق کند تا در خسران نباشیم.

امام جمعه قزوین افزود: در استان ما ظرفیت نیروی انسانی زیاد است و رشته گوناگون علمی، منابع طبیعی، کشاورزی، صنعتی، حوزوی و دانشگاهی داریم که اگر درست استفاده شود به دستاوردهای ارزشمندی خواهیم رسید.

وی یادآور شد: چشمه نور در استان یک فرصت امید بخش در حوزه علم و فناوری است و امیدواریم بخوبی از ان استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: به علم نباید مغرور شویم و حجاب اکبر شود بلکه باید ابزاری برای انسان دوستی، توسعه و پیشرفت و تعالی باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: علم و فناوری یک نور خدایی است که مسیر آینده انسان‌ها را روشن می‌کند و خداوند روزی علم و دانش را نصیب کسانی می‌کند که شایسته آن هستند.

ظرفیت‌های استان قزوین را به ثروت تبدیل کنیم

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین نیز بیان کرد: باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های استان قزوین را به ثروت تبدیل کنیم و یکی از راهکارهای دست‌یابی به این هدف، توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

وی ارتباط صنعت با دانشگاه را یکی از مباحث قدیمی فضای علمی و صنعتی برشمرد و گفت: دانشگاه‌ها و صنایع باید به این باور برسند که ارتباط آنها با یکدیگر راهگشاست و می‌تواند گره از مشکلات باز کند.


10607559
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است