ورزشی 22:58 - 07 شهریور 1394
دو مدال نقره و دو مدال برنز حاصل کار نمایندگان کشتی آزاد ایران در روز نخست رقابت‌های قهرمانی جهان بود.

دستاورد آزادکاران ایران در روز نخست
به گزارش فرهنگ نیوز، در ادامه رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان که در شهر سارایوو کشور بوسنی در جریان است، نمایندگان اوزان ۴۲ و۵۰ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریفان خود در دیدار فینال از رسیدن به مدال طلا بازماندند و به گردن‌آویز نقره بسنده کردند.
در وزن 42 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دیدار فینال مقابل ایوان اکونشینی از روسیه رفت و در پایان با نتیجه 8 بر صفر بازنده شد و به مدال نقره جهان رسید.
 
یزدانی در جریان رقابت‌های روز شنبه در دور اول با اسلام ایل خانوف از ازبکستان رودر رو شد که در پایان موفق شد با نتیجه‌ هفت بر صفر به برتری برسد.
 
وی سپس در مرحله یک‌چهارم نهایی دوگان کارا از ترکیه را 11 بر 9 شکست داد.
 
او همچنین در مرحله نیمه نهایی مقابل ایرلاسبک نوراخم از قرقیزستان قرار گرفت و با نتیجه 7 بر 7 به برتری رسید.
 
همچنین در وزن 50 کیلوگرم عرفان آیینی در دیدار نهایی مقابل آنیل از هند با نتیجه ۱۰ بر ۶ شکست خورد و از رسیدن به مدال طلا بازماند.
 
آیینی در این رقابت‌ها ابتدا با مارینوف از بلغارستان روبه‌رو شد و حریف خود را 10 بر صفر از پیش‌ رو برداشت.
 
وی سپس در مرحله یک‌هشتم نهایی موفق شد جان میهالی از رومانی را با نتیجه 19 بر 11شکست دهد.
 
وی سپس در مرحله بعد مقابل حریف خود از قرقیزستان به برتری رسید و در مرحله نیمه‌نهایی نیز پیتر کنستانتینو از روسیه را 14 بر 11 شکست داد.
 
دیگر نماینده ایران در روز نخست رقابت‌های قهرمانی جهان امیر حسین کاووسی بود که در دیدار رده‌بندی وزن ۵۸ کیلوگرم و برای کسب مدال برنز به مصاف کونور منیس از کانادا رفت و با حساب ۱۲ بر ۸ به برتری رسید و گردن‌آویز برنز را از آن خود کرد.
 
کاووسی در این رقابت‌ها و در دور اول با آلکو لومیدزه از گرجستان روبه‌رو شد و با حساب پنج بر صفر به برتری رسید.
 
وی سپس در مرحله یک‌هشتم نهایی مینیر رژپی از مقدونیه را 10 بر صفر شکست داد و در ادامه مقابل توگلا توموراز مغولستان 7 بر 6 به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.
 
وی در مرحله ماقبل فینال به مصاف حریف ژاپنی رفت و در پایان نتیجه را با حساب 10 بر 8 واگذار کرد و راهی دیدار رده‌بندی شد تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.
 
دیگر نماینده ایران مجتبی اصغری در وزن 69 کیلوگرم برای کسب مدال برنز به مصاف ژولاکیدزه از گرجستان رفت و در پایان با حساب ۸ بر ۶ به برتری رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.
 
وی در جریان رقابت‌های این وزن ابتدا در دور اول استراحت کرد، سپس جولیان جفرد از آلمان را شش بر صفر از پیش‌ رو برداشت.
 
وی سپس در مرحله یک‌چهارم نهایی آناتولی کورول از اوکراین را 11 بر صفر برد و به نیمه‌نهایی رسید.
 
او برای رسیدن به فینال به دیدار اسماعیل عبدالله‌یف از آذربایجان رفت و در پایان با حساب 8 بر 6 باخت و راهی دیدار رده‌بندی شد.
 
آخرین نماینده ایران در روز نخست این رقابت‌ها میثم عبدی در وزن ۸۵ کیلوگرم بود که در دور اول استراحت کرد و در دور بعد مقابل نایل سیار از ترکیه 12 بر 2 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 
رقابت‌های پنج وزن دوم روز یکشنبه برگزار می‌شود.

6976700
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شک نکنید که اتفاقات خوبی می‌افتد و این تیم به جایگاه اصلی اش برمی گردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است