بین‌الملل 01:29 - 30 مرداد 1396
کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) خطاب به نیروهای ارتش این کشور سخنرانی خواهد کرد.

ترامپ امروز سیاست‌های آمریکا در قبال افغانستان را تشریح می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است امروز (دوشنبه) خطاب به نیروهای نظامی این کشور یک سخنرانی ایراد کند.

در این بیانیه آمده است: ترامپ در این سخنرانی مردم و نیروهای آمریکایی را مخاطب قرار خواهد داد.

کاخ سفید اعلام کرد، محوریت این سخنرانی تشریح اقدامات و سیاست‌های آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا خواهد بود.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، ترامپ طی نطقی که ساعت نه شب به وقت واشنگتن در پادگان فورت مایر آرلینگتون انجام خواهد داد، استراتژی خود در قبال افغانستان را به مردم و نظامیان آمریکایی توضیح خواهد داد.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پیش‌تر تایید کرده بود که دونالد ترامپ پس از بررسی دقیق گزینه های مختلف، تصمیم نهایی را اتخاذ کرده است. ماتیس جزئیاتی در این خصوص جزئیاتی ارائه نکرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده است که گزینه‌ها در مورد افغانستان برای ترامپ از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تا افزایش متوسط این نیروها بوده است.

یک منبع از مقامات آمریکایی به این خبرگزاری گفت که مقام‌های عالی‌رتبه امنیت ملی آمریکا از افزایش ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نیرو برای شرکت در جنگ با شبه‌نظامیان در کنار نیروهای دولتی افغان پشتیبانی کرده‌اند.

براساس تازه‌ترین بررسی ارتش آمریکا، دولت کابل کمتر از ۶۰ درصد از افغانستان را در کنترل یا تحت نفوذ خود دارد که نسبت به یک سال قبل ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

چند ماه پیش دن کوتس، رئیس تشکیلات اطلاعاتی آمریکا گفته بود با وجود افزایش کمک‌های نظامی از سوی آمریکا و متحدانش، اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان تقریبا به طور قطع در سال ۲۰۱۸ میلادی بدتر خواهد شد.

گزارش‌هایی از بررسی اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به افغانستان به عنوان طرحی در راهبر نظامی جدید آمریکا قبلا منتشر شده بود.

همچنین گزارش شده بود که تیم امنیتی ترامپ بر سر اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گرفتار دودستگی شده است.

دو هفته پیش، وزیر خارجه آمریکا گفت که ترامپ دیگر علاقمند نیست که استراتژی نظامی این کشور در افغانستان مانند ۱۶ سال گذشته باشد.

در حال حاضر آمریکا بیش از هشت هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد که بیشتر مشغول آموزش نیروهای افغان و انجام عملیات حمایتی از آنها در جنگ با شبه‌نظامیان مخالف دولت هستند.

انتهای پیام


9378491
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است