فرهنگی‌هنری 13:35 - 29 آذر 1393
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کرمانشاه»
کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد که اگر برایش محرز شود که مسوول یا مسوولانی که در این اداره کل بخصوص شهرستان ها دارای رفتارهای خارج از چارچوب های سیاستی دولت تدبیر و امید هستند، در برکناری شان درنگ نخواهم کرد.

'ابراهیم رحیمی زنگنه' روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: معتقدم افرادی که به این دولت باور ندارند، نباید مسوولیتی بگیرند و با قاطعیت هم می گویم که اگر مسوولی در حوزه مدیریت بنده، اندیشه های سیاسی را در عملکردش دخالت دهد و یا رفتارش با سیاست های دولت تدبیر و امید سازگاری ندارد، بدون تردید در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاهی نخواهد داشت.







** فیلم سخنان مدیر شهرستانی بازبینی می شود







مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، جنجال های سیاسی اخیر با هدف تخریب وجهه این اداره کل را ظلمی بزرگ به استان کرمانشاه عنوان کرد.



وی این سووال را مطرح کرد که آیا مشکل اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ اظهارنظر یک مدیر شهرستانی است که هنوز محرز نشده که این سخنان او متاثر از وابستگی و گرایش سیاسی اش بوده یا خیر، گرچه در حال بررسی این موضوع هستیم و قرار است فیلم آن جلسه را برایم ارسال کنند تا حقیقت مشخص شود.



رحیمی گفت: اگر ثابت شود که این فرد مسوول، به دولت تدبیر و امید اعتقادی ندارد و در اجرای برنامه های دولت همراهی لازم را ندارد، از نظر بنده فاقد مسوولیت تلقی خواهد شد.







** همه انتصابات در فرهنگ و ارشاد با نظر و تایید کمیته اداره کل انتصابات وزارتخانه







مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همه انتصاب ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت شهرستان ها چه در حوزه ستادی و چه در حوزه شهرستان ها با نظر کمیته انتصابات اداره کل و وزارتخانه انجام می شود نه شخص بنده.



رحیمی گفت: افراد پیشنهادی برای انتصاب باید حتما به تایید سیاسی و اخلاقی کمیته مذکور برسد و ماهیت این کمیته هم که براساس بخشنامه ابلاغی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده است، برای آن است که شائبه دخالت سیاسیون و یا تاثیر نمایندگان در انتصابات ادارات کل پیش نیاید.



وی همچنین ارزیابی جامع از توانمندی افرادی پیشنهادی برای تصدی سمت ها را برای آنکه مدیرکل خاصی تحت تاثیر برخی جریان ها مجبور به انتصاب افرادی نشوند را از دیگر کارکردهای کمیته انتصابات وزارتخانه عنوان کرد.



رحیمی گفت: در این مدت سه مورد انتصاب در استان کرمانشاه داشته ایم که همه آنها با تایید کمیته انتصابات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و وزارتخانه بوده است و این نشان دهنده دغدغه وزارتخانه در سطح کلان است تا همه انتصابات بی شائبه انجام شود.







** بودجه ای که از سه میلیارد و600 میلیون تومان به 280 میلیون تومان کاهش یافت!







به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، کل بودجه فرهنگی که امسال از استانداری به این اداره کل تخصیص یافته، 280 میلیون تومان بوده است که همین رقم بهترین پاسخ به آنانی است که می گویند چرا به شهرستان ها کمتر بودجه پرداخت شده است.



وی افزود: 150 میلیون تومان از این رقم را به ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان های استان اختصاص داده ایم و با توجه به اینکه بین 50 تا 60 درصد جمعیت استان در مرکز استان یعنی شهرستان کرمانشاه قرار دارند، مابقی این مبلغ را نیز به مرکز اختصاص داده ایم که نشان از توزیع عادلانه این بودجه دارد.



رحیمی از منتقدان این سووال را پرسید که آیا در زمانی که بودجه فرهنگی استان سالانه بیش از10 برابر مبلغ فعلی بود، اتفاق خاصی در حوزه فرهنگی استان حادث شد یا در آن زمان چه اتفاق خاصی در حوزه فرهنگی استان رخ داده که الان انجام نشده است؟



وی گفت: در کنار این بودجه ناچیز، مبالغی هم برای برنامه های کلان فرهنگی براساس تفاهمنامه از وزارتخانه دریافت کرده ایم که برای برنامه هایی خاص مانند اردیبهشت تئاتر، نمایشگاه کتاب، کنگره احمد عزیزی، کتاب سال و.. هزینه شده است.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از مردم استان خواست که آنان داوری کنند که آیا با پرداخت متوسط 12 میلیون تومان بودجه به هر شهرستان، انجام کار فرهنگی و تحول در عرصه فرهنگ و هنر استان میسر است؟







** 120 برنامه بدون یک ریال بودجه!







رحیمی گفت: افزون بر 120 برنامه با کمک ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها به منظور تحول در عرصه فرهنگی استان طراحی کرده ایم که عمده آنها مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم واقع شده اما تاکنون حتی یک ریال بودجه برای اجرای این برنامه ها هم به ما نداده اند.



وی گفت: امسال در میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان های کشور، بیشترین و کیفی ترین برنامه ها را برگزار کرده ایم



و سلسله برنامه های بر امواج فرهنگ و هنر ما بعنوان طرح کشوری در دست بررسی وزارتخانه است و قرار است بعنوان الگویی برای سایر استان های کشور هم در نظر گرفته شود.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ممکن است برای برخی از دلسوزان فرهنگ و هنر استان کرمانشاه این سووال پیش آید که چرا در سال یا دوره خاصی کمک مادی خوبی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشریات می شد اما امسال خبری نیست که پاسخش در مقایسه بین 280 میلیون تومان امسال و سه میلیارد و600 میلیون آن دوران نهفته است.







** مسائل مالی دستگاه های دولتی زیر نظارت دیوان محاسبات و سازمان بازرسی قرار دارد







رحیمی گفت: همه مسایل مالی در حوزه دستگاه های دولتی زیرنظر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور قرار دارد لذا هرگز من بعنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نمی توانم که بودجه مربوط به حقوق کارمندان را خرج کارها و برنامه های فرهنگی نمایم.



وی افزود: پنج ماه است که کارمندان ما اضافه کاری نگرفته اند که ناشی از عدم تخصیص بودجه کافی برای این منظور از خزانه است ولی با همین رقم تخصیصی هم از ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان های کشور در پرداخت اضافه کار از آغاز امسال تاکنون جلوتر هستیم چرا که سایر استان ها تاکنون سه ماه اضافه کار پرداخت کرده اند.







** انتقاد سازنده را با همه وجود می پذیرم/ فعلا قصد پیگیری قضایی ندارم







مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با همه وجود انتقادات سازنده را پذیرا هستم و براین باورم که نقد سازنده می تواند راه را هموار کند اما اگر بحث تخریب یا اغراض شخصی خاصی در میان باشد، نه تنها هیچ تاثیری در بهبود فرآیندها نخواهد داشت بلکه فضای جامعه را مسموم و آلوده می کند.



وی در پاسخ به این سووال که به تازگی مطالبی علیه شما در برخی وبلاگ ها نوشته شده، گفت: قصد پاسخگویی به این جریان ها را ندارم و این رفتارها را بیشتر مغرضانه می دانم و معتقدم که همه این رفتارها هیاهو برای هیچ است چرا که مسوولیت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چندان چشمگیر نیست ضمن اینکه نکته ای اساسی در کلام این افراد که در وبلاگ هایشان می نویسند هم وجود ندارد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با اینکه می توانم و حق قانونی ام بعنوان خدمتگزار مردم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد که علیه این هجمه ها و رفتارهای تخریبی و اتهام زنی ها اقدام قضایی کنم اما فعلا قصد چنین کاری را ندارم.



571/567

انتهای پیام /*


5454584
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است