استانی 14:50 - 24 مهر 1400

توسعه خدمات شهری با منابع درآمدی پایدار امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال عباسی در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار شهرکرد با اشاره به نقش شهرداری به عنوان ارگان اصلی مدیریت شهری اظهار کرد: شهردار برای بحث مدیریت شهری باید با اعضای شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی رابطه تنگاتنگی داشته باشد.

وی عدم ارتباط درست شهردار با دستگاه‌های اجرایی را عامل ایجاد مشکلات مدیریتی شهر عنوان کرد و ادامه داد: ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها صرف هزینه‌های عمرانی و ۴۰ درصد نیز باید صرف هزینه‌های جاری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عموماً مردم از وظایف و قوانین موجود در شهرداری‌ها بی‌اطلاع هستند، تصریح کرد: این مسئله موجب فراتر شدن انتظارات مردم از وظایف مجموعه شهرداری می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه شهرداری باید وظایف کاری مجموعه خود را برای مردم تبیین کند، اظهار کرد: این مهم موجب می‌شود مردم برای اداره شهر، شهردار را یاری کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری یک مجموعه محلی، مردمی و خودکفا محسوب می‌شود، عنوان کرد: شهرداری‌ها حدود ۱۰۰ منبع برای درآمدزایی دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرداری برای ارائه خدمات بهتر باید بتواند درآمدزایی کند، گفت: درآمدهای حاصل شده باید برای امور شهری هزینه شود.

عباسی راه درآمدزایی شهرداری‌ها را عموماً از طریق سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات و درآمدهای اتفاقی دانست و ادامه داد: درآمدهای اتفاقی شهرداری‌ها ناچیز بوده و درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری نیز برای شهرداری‌ها توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین بهترین شیوه برای درآمدزایی در شهرداری‌ها بحث درآمد حاصل از خدمات است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۵۰ هزار واحد مسکونی و صنفی در شهر شهرکرد وجود دارد، گفت: در بحث ساخت و ساز بسیاری از ساختمان‌ها تخلفاتی صورت می‌گیرد، شهرداری باید در گام اول با نظارت دقیق جلوی بروز هرگونه تخلف در حوزه ساخت و ساز را بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در صورت بروز تخلف شهرداری باید جرایم بازدارنده‌ای را در نظر بگیرد تا این جرایم از تخلف جلوگیری کند.


11273921
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است