ورزشی 00:52 - 28 مهر 1396
در گفتگو با مهر عنوان شد؛
زمزمه‌های بازگشت قهرمانان المپیک ۲۰۱۲ لندن به عرصه کشتی فرنگی واکنش های مختلفی را در پی داشت که اکثرا به مخالفت بزرگان و پیشکسوتان همراه بود.

بازگشت سوریان و نوروزی به صلاح‌شان نیست/ بگذارید در اوج بمانند

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش خبرهایی مبنی بر بازگشت حمید سوریان و امید نوروزی به عرصه کشتی مطرح شد و برخی رسانه ها به صورت رسمی و حتی گمانه زنی از احتمال بازگشت این دو قهرمان المپیک لندن خبر دادند. البته این اخبار در حالی منتشر شد که سوریان و نوروزی بعد از ناکامی در المپیک ۲۰۱۶ ریو، کاملا از عرصه ملی و تمرینات کشتی دور شدند و تقریبا به رغم چراغ سبز کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، هیچگاه برای تمرین و یا همکاری در اردوهای تیم ملی حضور نیافتند.

حمید سوریان بعد از انتشار این خبر صراحتا در گفتگو با یکی از روزنامه های ورزشی تاکید کرد به هیچ عنوان قصد بازگشت ندارد، چراکه این تصمیم نیاز به برنامه ریزی و ریسک بالایی دارد. اما امید نوروزی به هیچ عنوان از موضع خود عقب نکشید و با تایید احتمال بازگشتش به محک زدن توانایی هایش در یک وزن بالاتر خبر داد.

این اخبار، واکنش های مختلفی را در محافل کشتی به همراه داشت. برخی این تصمیم را اشتباه و برخی دیگر آنرا شجاعت خواندند، اما آنچه از همه مهمتر است، شان و جایگاه این دو قهرمان ملی است که نباید بازیچه دست برخی خبرسازان و منتقدانی باشد که فقط به اهداف شخصی خود می اندیشند.

در این راستا رحیم علی آبادی، عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رسم کشتی و هر ورزش قهرمانی این است که هر آمدنی یک رفتنی دارد. البته تجربه نشان داده که بسیاری از قهرمانان بزرگ و عنوان دار بعد از چند سال دوری از میدان دوباره سودای بازگشت به عرصه ملی داشتند و به محض بازگشت با ناکامی و سرخوردگی همراه شدند. در نتیجه باید به این دو قهرمان ارزنده و ملی کشتی فرنگی هم یادآور شوم که در این خصوص، تصمیم عاقلانه و منطقی را بگیرند.

دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ با اعلام اینکه درب اردوهای تیم ملی همیشه به روی این قهرمانان باز است، گفت: بازگشت این قهرمانان به عنوان کشتی گیر، ریسک بالای دارد و من به عنوان یک عضو قدیمی تر این خانواده اصلا به صلاح نمی دانم. آنها مدتها از کورس رقابت با رقبای داخلی و خارجی خود دور بوده اند و در واقع بعد از بازگشت از المپیک ۲۰۱۶ ریو ، تمرینات منسجم و جدی نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه و توجه تمامی متولیان کشتی ایران به المپیک ۲۰۲۰ معطوف است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام برنامه های ما به المپیک بعدی مربوط است، بعید می دانم شرایط سنی این قهرمانان تا آن رویداد بزرگ مناسب باشد. این قهرمانان باید همچنان بزرگ باشند و در اوج بمانند و حیف است که بازگشت غیر منطقی و شکست احتمالی، وجهه و جایگاه آنان را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

علی آبادی با تمجید از اقدام امید نوروزی در راه اندازی آکادمی کشتی گفت: این قهرمان نشان داد می تواند هنوز در کشتی خدمت کرده و تجربیاتش را به نسل بعدی منتقل کند. به نظر من این قهرمانان می توانند با طی کردن دوره های رسمی و آکادمیک مربیگری به مربیان بزرگ و توانمندی تبدیل شوند.

پیشکسوت کشتی ایران در خاتمه یادآور شد: قهرمانان کشتی باید بدانند که کشتی ایران متعلق به آنهاست و قطعا می توانند به عنوان متولیان آینده این رشته به خوبی ایفای نقش کنند. در نتیجه نباید این امکان را با تصمیمیات اشتباه از بین ببرند و خودشان هم از ضربات روحی، متضرر شوند.


9487079
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است