اقتصادی 06:52 - 02 آذر 1393
مدیر عامل ایرانسل اعلام کرد
مدیرعامل ایرانسل با بیان این که نسل چهارم خدمات تلفن همراه برای اولین بار در ایران در شهر مشهد ارائه می‌شود، افزود: هزینه سیم کارت‌های LTE مبلغ 20 هزار تومان است همچنین به دلیل تکنولوژی جدید نیاز به تعویض دارد، حال آن که مشترکین می‌توانند شماره‌ای جدید یا سیم‌کارتی با شماره قبلی خود دریافت کنند.

هزینه سیم‌کارت‌های نسل چهارم

علیرضا قلمبر‌دزفولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: 4G آخرین فناوری در حوزه پهنای باند تلفن همراه است و تا دو سال آینده مشغول تکمیل این حوزه هستیم. این در حالی است که در بسیاری از شرکت‌های دنیا بحث 5G مطرح شده و در حال انجام مراحل اجرایی کردن و نوشتن استانداردهای آن هستند.

وی درباره برنامه‌های آینده این اپراتور اظهار کرد: به شکل طولی به همان حرکتی که در خدمات نسل دو، سه و چهار داشتیم ادامه خواهیم داد و در حالت عرضی در تلاش هستیم پلت‌فرم‌هایی که برای ارائه سرویس‌های مختلف و زیرساخت‌های محتوا در نسل سوم و چهارم خدمات وجود دارد را گسترش دهیم.

دزفولی تصریح کرد: به شدت روی پلت‌فرم‌های بانکی کار می‌کنیم به گونه‌ای که هر فرد با داشتن یک گوشی همراه یک باجه در اختیار داشته باشد و در این زمینه بخشی از خدمات نیز ارائه شده و در حال تکمیل است.

مدیرعامل ایرانسل درباره تعرفه‌های ارائه خدمات این اپراتور اظهار کرد: تعرفه‌ها در حوزه تلفن همراه در 10 سال گذشته هیچ افزایشی نداشته به علاوه با خدمات مختلف کاهش هم داشته همچنین برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌ها نداریم.

دزفولی توصیه کرد: افرادی که از دیتا استفاده می‌کنند برای تعدیل هزینه‌های آن می‌توانند متناسب با حجم و زمان مورد نیازشان از بسته‌های مختلف و مناسب استفاده کنند همچنین کاربران می‌توانند با شماره‌گیری *555# اطلاعات در این زمینه را در اختیار داشته باشند.

او با بیان اینکه کاربران از نسل سه به چهار، نیاز به نقل و انتقال داده‌ها با سرعت بالاتری دارند، ادامه داد: سقف انتقال اطلاعات و دسترسی به اینترنت در نسل سوم خدمات، 21 مگابایت به ازای هر ثانیه و در LTE این عدد به 150 مگابایت در ثانیه افزایش یافته است در نتیجه سرعت دسترسی و انتقال اطلاعات چند برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل ایرانسل گفت: از حیث تکنولوژی برای اپراتورها این فناوری به ازای پهنای باند فرکانس کمتر اطلاعات بیشتری به ما می‌دهد همچنین سرعت دسترسی به اطلاعات در نسل چهارم خدمات بالاتر است، به عنوان مثال بعضی از اپلیکیشن‌ها در صورت نبود سرعت مناسب اینترنت عملیاتی نمی‌شوند.

دزفولی درباره مشکلات این فناوری نوین اظهار کرد: در زمینه فناوری 4G استانداردهایی تعریف شده و به طور ذاتی معایبی ندارد، در LTE پوشش‌ها نقطه‌ای است که این مسئله ضعف تلقی نشده بلکه به عنوان قابلیت ذاتی مطرح می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون نسل سوم ایرانسل در 67 شهر فعال است و مشترکین از آن استفاده می‌کنند همچنین LTE در تمامی استان‌ها تقریبا آماده بوده و به مرور و تا پایان سال این روند کامل خواهد شد.

انتهای پیام


5244914
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه گران‌فروشی و افزایش قیمت را تضییع حقوق مردم دانست و از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حراج‌های خرده فروشی در سال ۱۴۰۳ به صورت روزانه از شنبه تا سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است