بین‌الملل 07:49 - 04 آبان 1393
روزنامه "الثوره"
زمانی که سوریه در آغاز بحران کشورش گفت، آتشی که در کشورش شعله کشیده، زبانه های آن، منطقه و جهان را هم دربر خواهد گرفت، رویای سقوط دولت سوریه، چشمان کسانی که هیزم این آتش را تهیه می کردند و این آتش را به تماشا نشسته بودند را از دیدن واقعیت کور کرده بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الثوره"؛ آنها فقط از این نظر سوریه، در حملات رسانه‌ای خود استفاده کردند و رسانه‌های عربی که پول آنان را شیفته کرده بود، از این فرصت علیه دولت سوریه استفاده کردند و لحظه‌ای از رویای سقوط این دولت نا امید نشدند و این گونه جلوه دادند که دولت سوریه تهدیدی برای جهان است.!!!


امروز، که البته خیلی دیر شده، درستی دیدگاه مذکور سوریه را دریافته اند، ولی همچنان بر دوری از واقعیت اصرار دارند، و از این رو، نمی توانند به اتفاق نظر دست یابند.


"جان مک‌کین" سناتور افراط گرای آمریکایی در دشمنی با سوریه، می گوید: "دولت خلافت اسلامی"(داعش)، حکومت خود را در منطقه جغرافیایی خاص خود شروع به پی‌ریزی کرده و حملات آمریکایی برای توقف فعالیت آن کافی نبوده است؛ ازاین رو، (داعش)، تهدیدی واقعی برای آمریکا به شمار می‌رود!!


امریکا، دولتی که امروز ادعا دارد شدیدا خطر انتشار تروریسم در منطقه را احساس می‌کند، حملاتی، مشخصا فقط علیه داعش، آن هم به برخی مواضع آن، برای دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده که ریشه کن کردن ترویسم و حتی داعش جزء آن نیست، انجام می دهد و با این رفتار خود، در پی آن است تا قدرت های فعال در مبارزه با تروریسم، مانند سوریه و ایران را از صحنه دور نگه دارد و ترکیه را که برای حضور خود در ائتلاف بین المللی شرط گذاشته، راضی کند.


شکاف غیر آشکار میان موضع آمریکا که خطر شرایط منطقه و گسترش تروریسم و داعش را پیش بینی کرده و میان موضع ترکیه که نیروهایش داعش را مجاهدین(!) توصیف می کند و اعتقاد دارد که شهروندان عین العرب که در مقابل تجاوز داعش مقاومت می کنند، خود تروریست هستند، ترکیه را در بحرانی دیگر وارد ساخته که اکنون به دنبال چاره اندیشی برای برون رفت از آن است.


داوود اوغلو اعلام کرده کشورش به نیروهای کُرد اجازه خواهد داد تا برای حمایت از مردم کوبانی، از خاک این کشور عبور کنند؛ با صرفنظر از اهمیت نظامی این تصمیم که با فقدان اعتماد میان کردها و ترکیه همراه است، بنابراین، اوغلو دروغ می‌گوید و این تصمیم به صورت رسمی اعلام نشده است...!! بلکه در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای تونسی خود بوده و گفته رایزنی ها پیرامون این موضوع ادامه دارد!!؟






انتهای پیام./

5039292
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست تا از ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است