ورزشی 02:45 - 13 تیر 1394
توالی‌سنجی DNA یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه پزشکی، زیستی فناوری و فناوری‌ نانو است. طی یک دهه گذشته تلاش‌های زیادی برای کاهش هزینه توالی‌سنجی و بهبود این فناوری انجام شده است.

توسعه فناوری جدید مربوط به DNA

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، مرکز پایش فناوری، اولین گزارش خود را با عنوان « توالی‌سنجی DNA با نانوحفره، از آزمایشگاه تا بازار» منتشر کرد. در این گزارش روند توسعه فناوری توالی‌سنجی DNA با استفاده از نانوحفره طی ده سال گذشته مورد بررسی قرار می‌گیرد. سرمایه‌گذاری دولت‌ها و سیاست‌ های کلان آن‌ها برای سوق دادن تحقیقات به سوی این فناوری و برنامه‌های تشویقی برای تجاری‌ سازی این فناوری از جمله موارد تشریح شده در این گزارش است.



در این گزارش، اخبار علمی منتشر شده در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و داستان توسعه این فناوری در یک بازه زمانی ده‌ ساله ارائه می‌شود. روش‌های ساخت نانوحفره، نانوحفره‌های مناسب برای توالی‌سنجی، روش‌های به دام اندازی DNA، چگونگی بهبود سیگنال‌های به دست آمده، از جمله بخش‌های مهم این گزارش است.



یکی از نتایج اصلی این گزارش آن است که فناوری توالی‌سنجی DNA به بلوغ خود نزدیک شده به طوری که دستگاه‌هایی با کارایی بالا برای توالی‌سنجی به بازار عرضه شده است. بنابراین محققان داخلی می‌توانند از این تجهیزات برای بهبود تحقیقات خود استفاده کنند و بهتر است به جای سرمایه‌گذاری روی نحوه توسعه فناوری توالی‌سنجی به بخش کاربردهای این فناوری بپردازند.

 

نانو/2023


6687791
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به شعار اولین روز از هفته سلامت که «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده است، به بررسی نگاه طب ایرانی به سلامت خانواده پرداخت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است