استانی 17:21 - 01 اردیبهشت 1400

مصوبات ستاد ملی کرونا متناسب با شرایط هر منطقه بومی سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب درویشی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برای مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به گذشت حدود ۱۴ ماه از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور اظهار داشت: انتظار داریم روز به روز از لحاظ اجرایی در راه و روش‌های مبارزه با کرونا نوآوری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رعایت و تاب آوری مردم سخت شده است، ابراز داشت: این بیماری وضعیت خاص خود را دارد و باید مبارزه با آن به صورت هوشمند و هدفمند باشد.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا قانون و برای تمامی کشور است، تصریح کرد: ما همه ملزم به رعایت آن هستیم البته پیشنهاد می‌کنیم مصوبات متناسب با شرایط هر منطقه بومی سازی شود و در صورت لزوم تغییرات جزئی در آن رخ دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در منطقه کاشان قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تمام دستگاه‌های اجرایی باید موانع موجود را بردارند.

درویشی با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم که یک مسابقه در تعطیلی‌های مختارانه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند، ادامه داد: برخی از مشاغل گروه یک را می‌توان با خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی مثل استفاده بیشتر از فضای مجازی متقاعد کرد که کمتر باز باشد و بیشتر به ارائه خدمات غیرحضوری بپردازند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی استان و منطقه کاشان از نظر شیوع ویروس کرونا حاد و در مرحله هشدار است، گفت: تنها راه بازگشت به مرحله عادی اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا بدون در نظر گرفتن هیچ استثنایی است.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری اصفهان با بیان اینکه حضور یک سوم کارمندان ادارات در محل کار در شهرهای با وضعیت کرونایی قرمز هم باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی باشد، اظهار داشت: متأسفانه پیک موجود به صورت آسانسوری بالا می‌رود و به صورت مقطعی و با شیب کم کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بخش مذهبی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خوب عمل کرده است، ابراز داشت: ما همه باید آبرویمان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفتار و رفتارهای رهبر معظم انقلاب باشد.

درویشی با بیان اینکه بیمار مبتلا به کرونا نباید در جامعه رها شود، تصریح کرد: اینگونه بیماران باید با شیوه‌های مختلف رهگیری شوند و اگر آنها قرنطینه را نقض کردند باید با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه حتی اگر لازم باشد باید اسامی ناقضان قرنطینه هم اعلام شود، تاکید کرد: طرح غربالگری شهید سلیمانی را به منظور پایش افراد مشکوک به کرونا جدی گرفت و آن را باید با تمام توان انجام داد.


11035887
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است