گوناگون 15:37 - 06 بهمن 1393
مفتی قطری - مصری و پدر معنوی اخوان المسلمین در اظهاراتی تحریک آمیز در چهارمین سالگرد انقلاب 25 ژانویه مصر، مردم این کشور را به ریختن به خیابانها تشویق کرد.

اظهارات تحریک آمیز قرضاوی درسالروز انقلاب مصر



به گزارش سرویس دینی جام نیوز، " یوسف قرضاوی " که ریاست مرکز به اصطلاح " اتحادیه جهانی علمای مسلمان" را برعهده دارد، در اظهاراتی تحریک آمیز از جوانان عضو اخوان المسلمین و طرفداران این گروه خواست که همزمان با چهارمین سالروز انقلاب 25 ژانویه با حضور در خیابان ها و میادین ضد نظام فعلی و حکومت مصر تظاهرات کنند و به ایجاد ناآرامی و خشونت و ایجاد رعب و وحشت درمیان شهروندان بپردازند.



مفتی مصری مقیم قطر با انتقاد از شورای نظامی که قدرت را در مرحله انتقالی و پس از سرنگونی نظام مبارک دراختیار دارد ، گفت: نظام فعلی مصر ، تکمیل کننده حکومت نظامی است که از انقلاب ژوئیه 1952 آغاز شد.



قرضاوی انتخابات ریاست جمهوری درمصر را که در روزهای 26 و 27 می سال گذشته برگزار شد، تحریم کرد، که در واکنش به آن " محمد مختار جمعه " وزیر اوقاف مصر از وی خواست به روانپزشک مراجعه کند.



روابط قرضاوی با موسسه الازهر بسیار متشنج است؛ و الازهر درگذشته از وی به شدت انتقاد کرده و اظهارات و فتواهای وی را گمراه کننده خوانده و گفته بود که وی فقط آرای حامیانش را قبول دارد.



درگیریهای دیروز در مناطق مختلف مصر بین هواداران اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی 18 کشته و بیش از 80 مجروح برجا گذاشت.

 

العالم


5706151
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است