استانی 19:14 - 03 آذر 1393
رئیس مرکز بهداشت مازندران:
رئیس مرکز بهداشت مازندران گفت: مهم‌ترین مواردی که درباره آب شرب مازندران مطرح است بحث سختی آب است و سختی آب مشکل درمانی ایجاد نمی‌کند.

سختی آب شرب در مازندران مشکلی درمانی ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محسن اعرابی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره آلودگی آب دریای خزر، اظهار داشت: با بازرسی که از شناگاه‌های مازندران انجام شد کمتر از یک ششم شناگاه‌های استان آلودگی میکروبی دارند.

وی درباره کیفیت مواد غذایی استان، گفت: مواد غذایی که در کارخانه تولید می‌شود مسیر کنترل کیفی را طی می‌کند و نظارت این بخش برعهده دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس مرکز بهداشت مازندران درباره نظارت بر مواد خام، تصریح کرد: مسئولیت نظارت بر مواد خام بر عهده اداره کل دامپزشکی است.

این مسئول درباره مشکل آب شرب ساری و مازندران، افزود: مهم‌ترین موضوعی که درباره آب ساری مطرح است سختی بالای آب است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: سختی آب مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند و املاحی دارد که بر کاهش سلامتی افراد تاثیر ندارد.

وی اضافه کرد: نظارت بر کیفیت آب برعهده معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی است و بر کلرسنجی آب نظارت مدام انجام می‌شود در بیش از 90 درصد بازرسی‌ها مشکل مشاهده نشد.

این مسئول ادامه داد: نظارت بر سلامت آب در روستاها و شهرها انجام می‌شود که در بازرسی انجام شده در 98 درصد مناطق شهری مشکلی وجود نداشت و در مناطق روستایی 9 درصد آزمایشات میکروبی مثبت بود که در برنامه ششم مسئولان آبفار اعلام کردند که این موارد رفع می‌شود.

اعرابی درباره اجرای پزشک خانواده شهری در مازندران نیز گفت: آسیب‌شناسی از نحوه اجرای طرح پزشک خانواده شهری انجام شد و در یک سال گذشته برخی از مشکلات اجرای این طرح در حال رفع است و برای اجرای کردن کامل این طرح نیاز به زمان داریم.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری بیش از 60 پزشک در مناطق روستایی جذب کردیم و هر پزشک عمومی دارای مجوز نیز می‌تواند برای فعالیت برای جذب به دانشگاه علوم پزشکی مازندران مراجعه کند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره تامین دارو در مراکز بهداشتی درمانی، اظهار داشت: اقلام کمبود دارویی در مراکز بهداشتی درمانی رفع شد و مشکلی از بابت کمبود دارو در مراکز بهداشتی درمانی نداریم.

این مسئول با اعلام اینکه انتقال بیماری ایدز از طریق رفتار پرخطر جنسی انجام می‌شود و در حال حاضر به نگرانی در کشور تبدیل شد، بیان داشت: رسانه‌ها در این زمینه نقش اثرگذاری دارند.

اعرابی خاطرنشان کرد: الگو انتقال بیماری ایدز نسبت به سنوات قبل تغییر کرد و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند در فرهنگ‌سازی مناسب نقش ارزنده‌ای داشته باشند.

وی از ایجاد هشت کلینیک دائمی برای افرادی که روابط پرخطر داشتند خبر داد و گفت: این کلینیک‌ها می‌توانند مشاوره مناسبی برای این افراد داشته باشند تا از انتشار این بیماری جلوگیری شود.


5262156
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است