استانی 16:10 - 27 شهریور 1393
طایی:
خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برشمردن هفت جریان برای تحول اقتصاد لرستان گفت: امروز تسهیل و کارآمد کردن نظام اداری برای حضور سرمایه گذاران ضروری است.

7 جریان برای تحول در اقتصاد لرستان/ تسهیل نظام اداری برای حضور سرمایه گذاران ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن طایی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امروز جامعه ما مرهون شجاعت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه امروز مثل سایر کشور ها دو مشکل اساسی تورم و بیکاری در کشور ما وجود دارد، تصریح کرد: این مسائل عارض شده اند و باید ریشه های به وجود آمدن آنها در جامعه را شناسایی کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مسئله تورم و بیکاری منشاء چند رشته ای دارد و عوامل متعددی باعث بروز آنها شده است، افزود: در مقایسه ای که بین کشورهای ارمنستان، بلژیک و هلند با استان لرستان که مساحت و تراکم جمعیت یکسان دارند این عوامل را میتوان شناسایی  کرد.

طایی با بیان اینکه تولید ناخالص استان لرستان سه میلیارد تومان است، تصریح کرد: این میزان در سه کشور یاد شده بیش از 600 میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت فعال لرستان 600 هزار نفر است و نرخ بیکاری آن 17 درصد است، ادامه داد: نرخ مشارکت زنان در امور اقتصادی 12 درصد و نرخ مشارکت مردان 64 درصد و نرخ مشارکت کل در استان لرستان 38 درصد است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید راهکارهای بهبود سیستم اقتصاد در لرستان را پیدا کنیم، گفت: در سه کشور یاد شده اقتصاد خوب مدیریت شده اما در لرستان این امر صورت نگرفته است.

طایی با بیان اینکه استان لرستان منابع کافی را در اختیار دارد اما به شیوه مناسب آنها را مورد استفاده قرار نداده است، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت کسب و کار و اقتصاد در لرستان و کاهش تورم و بیکاری نیازمند به هفت جریان تحول هستیم.

وی ادامه داد: آموزش و مهارت، سرمایه گذاری و رشد تولید، محیط مناسب کار، فضای مساعد و امن برای سرمایه گذاری، وجود تقاضا و بازار مناسب، فرهنگ مناسب و بهره وری نیروی کار و نظام اداری تسهیل گر و کار آمد هفت جریان تحول برای اقتصاد لرستان است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نباید منتظر باشید کسی از مرکز کشور بیاید و این هفت جریان را در لرستان اجرا کند، گفت: این هفت جریان با همکاری همه شما و تدبیر استاندار محقق می شود.

طایی یادآور شد: باید اقتصاد در لرستان به یک اقتصاد خوب مدیریت شده تبدیل شود.

وی با تاکید بر مسئله نظام اداری تسهیلگر و کارآمد گفت: امروز سرمایه گذران اذعان می کنند که دیگر توان تعظیم کردن در مقابل کارمندان و کارشناسان دستگاه ها را ندارند و بنابراین باید امور اداری برای آنها تسهیل شود.


4748634
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است