فرهنگی‌هنری 07:04 - 06 آذر 1393
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
فریبا فاضل گفت: رادیو مانند روزنامه امکان تکرار خوانش وجود ندارد و از همان ابتدا باید موضوع را به مخاطب توضیح داد.

فریبا فاضل، تهیه‌کننده رادیو در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش خلاقیت در اثرگذاری یک برنامه گفت: خلاقیت مثبت در جذب مخاطب بسیار مؤثر است. به خصوص خلاقیتی که باعث بهتر رساندن مفهوم و پیام باشد. بسیاری از خلاقیت‌ها که در برنامه‌ها به کار برده می‌شوند، به جای تسهیل در فهم پیام، کار را سخت‌تر می‌کند.

 

وی افزود: رادیو مانند روزنامه نیست که دوباره برگردیم و آن را بخوانیم؛ بنابراین باید به گونه‌ای باشد که شنونده محض شنیدن، پیام آن را دریابد.

 

وی علت کلی‌گویی در برنامه را این گونه بیان کرد: با قرار گرفتن تحقیق به عنوان یک کالای لوکس در جامعه، برنامه‌ها بدون تحقیق و پژوهش ساخته می‌شوند.

 

فاضل ادامه داد: زمانی استادان ما برنامه‌های زنده را بی‌ارزش می‌دانستند. اما اگر برنامه‌های تولیدی هم با فکر برنامه‌ی زنده تولید شود، ارزش ندارد.

 

وی همچنین درباره‌ی تأثیر نام برنامه در جذب مخاطب، عنوان کرد: ممکن است در ابتدا بی‌تأثیر باشد، اما اگر عنوان خوبی هم داشته باشد، با گذشت زمان پذیرفته می‌شود. اما بهتر است که از همان ابتدا نام خوبی در نظر گرفته شود.

 

تهیه‌کننده برنامه خانواده در پایان بیان کرد: به اعتقاد من هر کاری که با تحقیق انجام شود، نتیجه خوبی می‌دهد و توصیه‌ی من به برنامه‌سازان تازه‌کار این است که در وهله‌ی اول مخاطب برنامه را شناسایی کنند و برنامه مورد پسند خودشان نیز واقع شود. برنامه تک‌بعدی نباشد و از جوزدگی به خصوص در مسائل اجتماعی به دور باشد.





انتهای پیام/ اس


5280935
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سریال «بدل» به کارگردانی علی مشهدی و بازی شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی و ساعد هدایتی، به زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تام هالند بازیگر نقش مرد عنکبوتی از همکاری بسیار خوبش در «اسپایدر من ۴» خبر داد و درباره پایبندی اش به این شخصیت محبوب صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گوشه‌ای از حال و هوای زندگی کولبران در مجموعه «نون. خ ۵» به تصویر کشیده شد و شما می‌توانید بخش‌هایی از آن را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره)، مراسم استقبال از پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور برگزار شد.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری با سابقه رادیو ایران گفت: من ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» اجرا کرده‌ام و مردم همیشه با رادیو دوست بوده اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این مسابقه قرآنی را تماشا کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد زبان و ادبیات پارسی با اشاره به روز جهانی کتاب و حق مولف، سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است