علمی فناوری 20:03 - 30 آبان 1396
کنفرانس روبات‌های قاتل عنوان همایشی است که در مقر سازمان ملل در ژنو شروع شده و تا 5 روز ادامه خواهد داشت. این نشست قرار است جلوی گسترش سلاحهای کشتار جمعی در دنیای آینده را بگیرد؛ ابزارهایی که اگر کسی جلودارشان نباشد، می‌توانند در دنیای جنگ‌افزارها انقلاب به پا کنند.

نشست سازمان ملل برای مقابله با روبات‌های قاتل/هشدار درباره تبدیل شدن فیلم‌های تخیلی به واقعیت

به گزارش خبرآنلاین،رئیس شرکت «تسلا» - تولیدکننده خودروهای برقی - برگزاری «کنفرانس روبات‌های قاتل» را پیشنهاد داده و صاحبان بیشتر از 100شرکت هوش مصنوعی را دور هم جمع ‌کرده تا به آنها بقبولاند با محصولات‌شان در دنیای آینده جنگ به پا نکنند. نخستین قدم، نوشتن نامه‌ای بود که آقای «ماسک» و «مصطفی‌ سلیمان»، رئیس شرکت «آلفابت» آن را به نمایندگی از 116کارشناس از 26کشور امضا کردند. در این نامه با انتقاد از روند تولید سلاح‌های هوشمند نسل جدید، لیستی از انواع تانک‌ها، ‌پهپادها، اسلحه‌های خودکار و... مهیا شده بود که اگر با همین روند پیشرفت کنند، با کمی چاشنی هوشمندانه می‌توانند دنیا را به نابودی بکشانند. عبارتی که برای توصیف شرایط آینده دنیا به‌کار رفته، «وقوع انقلاب تکنولوژیک در سومین جنگ جهانی» است. نگرانی امضاکنندگان نامه این است که، روبات‌های هوشمند می‌توانند «سریع‌تر از تمام سیستم‌های فعلی کار کنند، اندازه‌شان بسیار بزرگ‌تر از سلاح‌های کنونی خواهد بود و درصد خطایشان هم پایین‌تر است. فارغ از جنگ‌ها، این ابزارهای هوشمند می‌توانند سردمداران کشورها را ترور کرده و مثل فیلم‌های علمی - تخیلی خودشان را از کار بیندازند؛ به‌طوری‌که کوچک‌ترین سرنخی به‌دست پلیس نیفتد.» امکان هک‌شدن این ابزارهای دفاعی قدرتمند و روباتیک بخش دیگری از نگرانی‌ امضاکننده‌ نامه است.

همزمان با برگزاری این جلسه، «آماندیپ گیل» (Amandeep Gill)، سفیر هند در سازمان ملل به حاضران گفت: «خبر خوبی برایتان دارم؛ هم‌اکنون روبات‌ها جهان را تحت سلطه خود درنیاورده‌اند و هنوز جهان تحت سلطه انسان‌هاست، ولی ما نباید این مسئله (موضوع سلطه روبات‌ها بر جهان) را احساسی یا نمایشی جلوه دهیم». او بعد از این وعده داد که نشست دیگری، در سال2018 در مقر سازمان ملل برگزار شود.

دکتر استوارت راسل، یکی از استادان دانشگاه برکلی که رهبری محققان مخالف «روبات‌های قاتل» را برعهده گرفته، درباره‌ دلایل نگرانی‌اش می‌گوید: «آنچه پیش‌تر در فیلم‌های علمی - تخیلی می‌دیدیم و محال به‌نظرمان می‌رسید، به‌زودی قرار است به واقعیت تبدیل شود که این، به‌شدت وحشتناک است. ایده‌ای مثل ماشین‌های خودران تا عملی‌شدن هنوز راه زیادی دارند اما ساختن یک روبات آدمکش خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنیم، به نتیجه می‌رسد. به همین دلیل باید پیش از ساخته‌شدن نمونه‌های نهایی این اسلحه‌ها، استانداردهایی برای اسلحه‌ها تعیین کنیم.» 

۵۴۵۴ 


9546829
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است