بین‌الملل 22:58 - 12 تیر 1399

دادگاه ترکیه رسیدگی به پرونده قتل «جمال خاشقجی» را آغاز می کند

به گزارش خبرگزاری مهر؛ خبرگزاری الجزیره به نقل از مقامات آگاه در دفتر دادستان استانبول گزارش داد که دادگاه رسیدگی به پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی فردا جمعه ساعت ۷ صبح به وقت محلی در دادگاه بخش «کاگلایان» استان استانبول برگزار خواهد شد.

در این دادگاه قرار است به پرونده اتهامات ۲۰ تن از مقامات سعودی که ادعا می شود در قتل این روزنامه نگار دست داشته اند، رسیدگی شود.

گفتنی است که خاشقجی، مقاله نویس ۵۹ ساله روزنامه واشنگتن پست روز دوم اکتبر ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول جهت انجام تشریفات اداری برای ازدواج خود، در آن مکان به قتل رسید.

مقامات ترکیه می گویند که جسد خاشقجی در این کنسولگری توسط قاتلان تکه تکه شده است.

در ماه مارس، دادستانهای ترکیه ۲۰ تبعه سعودی، از جمله دو دستیار ارشد و پیشین «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را به قتل این روزنامه نگار متهم کردند.

طبق این کیفرخواست، «احمد العسیری» معاون پیشین سرویس امنیت و اطلاعات خارجی عربستان سعودی به تشکیل یک تیم ضربتی و برنامه ریزی برای قتل این روزنامه نگار که نویسنده های مقاله های تند و انتقادی علیه دولت سعودی بود، متهم است.

همچنین «سعود القحطانی» مشاور پیشین رسانه ها و دادگاه سلطنتی، به تحریک و هدایت عملیات از طریق صدور دستور به تیم ضربت متهم شده است.

سایر متهمان این پرونده غالباً مأموران سعودی هستند که گفته می شود در این عملیات ترور شرکت داشته اند. دادستانهای ترکیه در حال حاضر برای این مظنونان حکم بازداشت صادر کرده اند.


10600320
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ترکیه از آمریکا به دلیل استاندارد‌های دوگانه پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام آگاه آمریکایی از ارسال موشک‌های دوربرد این کشور به اوکراین به صورت مخفیانه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادستانی آلمان ۷ تبعه خارجی را متهم به ارتباط با گروه تروریستی داعش خراسان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه و ارسال سلاح به این رژیم به رغم سرکوب پلیس همچنان ادامه دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات صهیونیست از آمادگی ارتش این رژیم به منظور تخلیه رفح و حمله به مواضع حماس خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ترکیه بار دیگر از رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی دو تیپ خود را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی به نوار غزه فراخواند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است