استانی 11:11 - 28 اردیبهشت 1401

التهاب بازار اردبیل فروکش کرد/عرضه روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تأمین روغن مورد نیاز در شهرهای مختلف و عرضه آن از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمبودی در این حوزه نداریم و به وفور روغن و سایر مایحتاج ضروری مردم در فروشگاه‌ها تأمین و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی به ایجاد جو روانی کاذب در سطح عرضه و بازار برای مأیوس کردن مردم از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: عده‌ای نیز بر این مسائل حاشیه‌ای در فضای مجازی دامن زدند در حالی که در خود استان اردبیل از همان روزهای نخست با تشدید نظارت‌ها تأمین و تهیه اقلام ضروری به ویژه نان به شکل مناسب مدیریت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اقدام دولت را در مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن با هدف رفع بسیاری از کاستی‌ها در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: اجرای هر طرح اقتصادی با برخی پیامدها و عوارض مقطعی روبه‌روست که قطعاً با گذر از این شرایط ما آرامش را در بازار به ویژه عرضه ۹ قلم کالای اساسی شاهد خواهیم بود.

صادقی با بیان اینکه دولت برای محصولاتی همچون مرغ، تخم مرغ، روغن، لبنیات و همچنین نهاده‌های دامی قیمت مصوب را اعلام کرده است، افزود: در شرایط کنونی حتی پایین‌تر از نرخ مصوب اقلام ضروری مردم در بازار عرضه شده و از التهابات چند روز گذشته به دلیل برخی نارسایی‌ها کاسته شده و ما آرامش واقعی را در بازار شاهد هستیم.

وی در مورد همراهی و مساعدت بسیج اصناف و نیروهای فعال در حوزه نظارتی خاطرنشان کرد: در کنار نظارت‌های فیزیکی، سامانه پاسخگویی نیز به شکل دیجیتال و الکترونیکی راه‌اندازی شده تا امکان پاسخگویی به ۳۰ تماس همزمان فراهم آید که کاربران این سامانه از صبح تا شب در پاسخگویی آماده و مهیا هستند.

صادقی ثبت ۲۴ ساعت شکایات مردمی را در برخورد با اصناف متخلف یادآور شد و اضافه کرد: همکاران ما با ردیابی هوشمند به سرعت در صنف مورد نظر حاضر شده و رسیدگی به شکایت‌های مردمی را در اولویت قرار می‌دهند.

وی فعالیت ۱۱۰ اکیپ با همراهی ۳۵۰ نفر نیروی اتاق اصناف، بسیج، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات را یادآور شد و بیان کرد: تمام واحدهای صنفی نیز موظف شده‌اند موجودی خود را از طریق سامانه جامع تجارت ایران اعلام کنند که در این سامانه اطلاعات وارد شده مانع از برخی تخلفات و برخوردهای احتمالی پلیس اقتصادی خواهد شد.

صادقی نصب اتیکت را برای همه کالاهای عرضه شده در بازار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: واحدهای صنفی در کالاهای با قیمت مصوب که از قبل خریداری کردند، می‌توانند با نرخ جدید آن را عرضه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای برقراری آرامش در بازار پخت و عرضه نان نیز تعطیلی و مرخصی ماهانه نانوایی‌ها به حالت تعلیق درآمده و برخی از نانوایی‌ها نیز پخت تا ساعت ۱۲ شب را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش سهمیه آرد برخی از نانوایی‌ها و تهیه و عرضه نان مورد نیاز سوپرمارکتی‌ها خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در تولید و عرضه نان در سطح استان اردبیل وجود ندارد.


11565182
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است