ورزشی 09:28 - 01 اردیبهشت 1393
گاردین لیبرتی وویس:
سایت «گاردین لیبرتی وویس» در گزارشی مدعی شد که سرمربی فرانسوی آرسنال تمایل دارد پس از افول اوزیل، بازیکن ایرانی روبین‌کازان را جذب کنکد.

ونگر به دنبال آزمون برای جانشینی اوزیل!/مسی ایرانی پا به جزیره می‌گذارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت «گاردین لیبرتی وویس» در گزارشی به پیشنهادات تیم‌های خارجی به سردار آزمون، بازیکن ایرانی تیم روبین‌کازان روسیه پرداخته و نوشته است: تعدادی از باشگاه‌های برتر اروپا در نظر دارند مهاجم جوانی را که با نام «مسی ایرانی» شناخته می‌شود، پیش از اینکه برای حضور در تنیم ملی کشورش انتخاب شود، به خدمت بگیرند. سردار آزمون، ستاره‌ای در حال پیشرفت است و برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی برزیل به تیم ملی بزرگسالان کشورش دعوت شده است.

گفته می‌شود آرسنال 2 میلیون پوند برای این مهاجم 19 ساله پیشنهاد داده و آث میلان و یوونتوس نیز به جذب این بازیکن تمایل دارند.  بارسلونا که به دنبال جذب این بازیکن بود نیز به دلیل محرومیت 14 ماهه‌اش از شرکت در بازار نقل و انتقالات از خرید این بازیکن منصرف شد.

این بازیکن که او را به مسی، مهاجم تیم ملی آرژانتین و بارسلونا تشبیه می‌کنند، سال گذشته سپاهان را ترک کرد تا با وجود پیشنهاد اینترمیلان به روبین کازان در لیگ برتر روسیه ملحق شود. آزمون که در سطح زیر 20 سال در 17 بازی 19 گل به ثمر رسانده بوده، توانست توجه کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران را به خود جلب کند. در حالی که مبلغی که آرسنال به این بازیکن پیشنهاد داده، به نظر ناچیز می‌رسد، زمانی که وی بتواند عملکرد خوبی در عرصه بین‌المللی از خود به نمایش بگذارد، قیمت وی نیز به دوبرابر خواهد رسید. همچنین مقدمه قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا نیز به این معنی است که باشگاه‌ها باید موقع خرید بازیکنان دقت بیشتری به خرج دهند. پیش از اینکه این قوانین ایجاد شود، تعدادی از باشگاه‌های ثروتمند با این تصور که منابع نامحدودی برای حمایت خود در اختیار دارند، دچار ضرر و زیان شدند.

احساس کلی این است که آزمون شاید برای انتقال به یکی از باشگاه‌های برتر اروپا آماده نباشد و روبین در نظر دارد تا زمانی که قیمت این بازیکن افزایش یابد، وی را در اختیار داشته باشد. فروش وی به قیمت دو میلیون پوند به این معنا است که بهای کمی در قبال زمان و تلاشی که بر روی این بازیکن سرمایه‌گذاری شده، پرداخت شود. روبین همچنین پتانسیل وی را تشخیص می‌دهد و می‌داند که آنها می‌توانند رقم این پیشنهادها را در زمان کوتاهی تا 10 برابر افزایش دهند.

آزمون همچنان نسبتا در دنیای فوتبال ناشناخته است اما کلیپ‌هایی از وی در «یوتیوب» و پیبشنهاد رسمی آرسنال، توجه بسیاری از هواداران فوتبال را به وی جلب کرده است. این حقیقت که او با نام «مسی ایرانی» بهتر شناخته شده تا با نام اصلی خودش، روز به روز آشکارتر می‌شود و این باعث می‌شود باشگاه‌های اروپایی  بیشتری خواهان به خدمت گرفتن وی شوند. آرسن ونگر به دلیل جذب بازیکنان مستعد جوان خارجی و تبدیل کردن آنها به بازیکنانی با کلاس جهانی شناخته شده است. به هر حال سرمربی فرانسوی همچنین به این معروف است که برای پرداخت پول‌های زیادی به بازیکنان محتاط است. این باشگاه با پرداخت 40 میلیون پوند به رئال مادرید برای جذب مسعود اوزیل در تابستان گذشته، رکورد زده است. این بازیکن آلمانی که شروعی درخشان در این فصل داشت، در ماه‌های اخیر رو به افول گذاشته و بنابراین شاید ونگر بخواهد  استعدادی کمتر شناخته شده را به خدمت بگیرد. اگر او بخواهد «مسی ایرانی» را جذب کند، شاید باید سریع دست به کار شود.


3534559
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است