استانی 19:08 - 12 فروردین 1399

۳۲۰ فقره تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان چهارمحال وبختیاری پرداخت شد

ذبیح الله غریب گفت: از ابتدای سال‌زراعی جاری از یکم مهرماه ۱۳۹۸ تاکنون ۱۳۶ هزار انواع بیمه‌نامه در حوزه‌های زراعی، باغی، دام و طیور در استان صادر شده است.

وی تاکید کرد: از این تعداد ۶۴ هزار بیمه‌نامه مربوط به حوزه باغی، ۶۵ هزار بیمه‌نامه مربوط به بخش زراعی و بقیه مرتبط با دام و طیور است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: امسال ۳۲ هزار هکتار از مجموع ۴۰ هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری و ۱۷۱ هزار هکتار از زراعت استان زیرپوشش بیمه قرار دارد.

غریب تصریح کرد: مطالبات مربوط به خسارت‌های سال گذشته در استان به‌طور کامل پرداخت شده است و هیچ‌گونه بدهی به کشاورزان و باغداران وجود ندارد.

خسارت سرمازدگی به دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی

وی یادآور شد: در سرمازدگی اخیر خسارت به دو هزار و ۳۶۵ هکتار از زراعت و سه هزار و ۵۲۰ هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این حادثه به‌طور میانگین ۱۵ تا ۳۰ درصد زراعت و ۱۰ تا ۲۵ درصد باغات استان خسارت دیده است.

وی گفت: چهار هزار و ۲۹۳ کشاورز استان واجد شرایط دریافت کمک بلاعوض ناشی از خسارت سیلاب فروردین‌ماه سال گذشته بود که از این تعداد تاکنون به چهار هزار و ۱۲۸ نفر پرداخت شده است.

پرداخت خسارت‌های سیل به چهار هزار کشاورز

غریب تاکید کرد: تاکنون برای پرداخت ۳۳۶ میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و ۲۵۶ نفر از مجموع یک‌هزار و ۳۴۶ نفر از شیلات‌داران خسارت‌دیده در سیلاب سال گذشته تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل انجام شده است.

وی افزود: برای جبران خسارت ناشی از سیل فروردین‌ماه سال گذشته در بخش کشاورزی ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض درخواست شده که تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال آن اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به چهار هزار و ۱۰۳ نفر از کشاورزان، دامداران و شیلات‌داران استان پرداخت شد.

۳۲۰ فقره تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

وی یادآور شد: در این راستا ۳۲۰ فقره تسهیلات کم‌بهره نیز به یک‌هزار و ۳۱۱ نفر از کشاورزان، دامداران و شیلات‌داران چهارمحال و بختیاری داده شده است.

غریب اظهار داشت: در حوزه زیربنایی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ۲۱۰ میلیارد ریال برای ۳۳۴ طرح کشاورزی، کانال‌های آب‌رسانی و قنات‌ها در نظر گرفته شده است که بازسازی آن‌ها از بهار سال‌جاری آغاز می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بارش‌های اسفندماه سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین‌ماه سال‌جاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

وی با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی از مهمترین اهداف است، ادامه داد: ذبیح الله غریب افزود: گیاهان دارویی از دیرباز مورد توجه انسان قرار گرفته است، این گیاهان قرن‌های متمادی تنها وسیله درمان بیماری‌های انسان‌ها بوده و از حداقل ضرر و زیان برخوردار است.

وی بیان کرد: امروزه مزایای فراوان گیاهان دارویی و ضرر و زیان محدود آن نسبت به داروهای شیمیایی موجب توجه و مصرف بیشتر این گیاهان در جوامع مختلف شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: گیاهان دارویی به عنوان یک منبع خدادادی باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر توجه ویژه باید برای حفظ و گسترش آن نیز اهتمام ورزید.

وی بیان کرد: دستیابی به توسعه پایدار از اهداف مهم کشاورزی به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک به حساب می‌آید که استفاده از گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی خاص ایران، یکی از راه‌های استفاده بهینه از مزیت‌های موجود در کشور است.

غریب گفت: گیاهان دارویی به دلیل آستانه تحمل بالا در برابر تنش‌های محیطی و نیاز کم به منابع آبی، برای کشت در شرایط سخت اقلیمی مناسب هستند.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: گیاهان دارویی می‌توانند نقش بسیار مؤثر و تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور داشته باشد و مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی باشند، چرا که سرعت بخشیدن به جریان تبدیل علم به ثروت با تجاری سازی فناوری‌های داخل کشور می‌تواند صنایع متعددی را راه اندازی کرد.


10464673
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است