اجتماعی 01:00 - 04 آبان 1393
برنامه ویژه وزارت بهداشت برای رفع کمبود ویتامین D؛
رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اشاره به معضل کمبود ویتامین "دی" در کشور از آغاز روند توزیع مکمل‌های این ویتامین در مدارس دخترانه مناطقی که شیوع کمبود این ویتامین در آنها بالاست، خبر داد.

پای مکمل‌های ویتامین D به مدارس دخترانه باز شد

دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمبود ویتامین "دی" را یکی از مشکلات عمده کشور خواند و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده درصد بالایی از مردم دچار کمبود ویتامین "دی" هستند.

وی افزود: یکی از راهکارهای پیشگیری و کنترل کمبود ویتامین "دی"، غنی سازی مواد غذایی با این ویتامین دی است و باید از این طریق ویتامین "دی" را به مردم برسانیم.

عبداللهی ادامه داد: همچنین با برنامه مکمل یاری، توزیع مکمل ویتامین "دی" برای گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور از دیگر راهکارهایی است که امسال در دست اجراست.

وی در توضیح این مبحث گفت: با تامین مکمل‌های ویتامین "دی"، امسال توزیع مکمل در دبیرستان‌های دخترانه شروع می‌شود. این مکمل‌ها برای 30 دانشگاه علوم پزشکی تهیه و خریداری شده است. دستورالعمل توزیع آن نیز تهیه و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

به گفته وی، تفاهم نامه مشترکی میان وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش تنظیم شده و با همکاری آموزش و پرورش مکمل‌های ویتامین‌ "دی" به صورت مکمل 50هزار واحدی در مدارس توزیع می‌شود. به این ترتیب در مدت 9 ماه تحصیلی، ماهانه یک مکمل در مدارس تحت پوشش دانشگاه‌هایی که شیوع کمبود این ویتامین در آنها بالاست، توزیع می‌شود.

عبداللهی گفت: این برنامه امسال آغاز شروع شده و در سال‌های آینده با حمایت و تامین اعتبارات باید به کل کشور گسترش یابد. این مبحث یک راهکار فوری و کوتاه مدت حل مشکل کمبود ویتامین "دی» در دبیرستان‌های دخترانه و همچنین پسرانه است. البته در کنار این مبحث باید برنامه‌های غنی‌سازی نیز راه افتد و از طریق غنی‌سازی مواد غذایی عمده مانند شیر و نان ویتامین دی را به مردم برسانیم.

انتهای پیام


5038725
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: پس از گذشت حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی رانندگی هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ علی همه خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در ماموریت ها، به پلیس یاری برسانند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است