استانی 16:31 - 11 خرداد 1399
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد
ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان آموز فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت ورود مهارت به بطن حوزه‌های علمیه، گفت: باید مهارت با درس‌های حوزه درهم آمیخته شود و طلاب در کنار درس‌ها چند واحد مهارت را یاد بگیرند.

ضرورت ورود مهارت به بطن حوزه‌های علمیه

علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه مرکز "مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی" حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، گفت: طلابی که در حوزه‌های علمیه به دنبال کسب دانش و دانایی هستند به همراه جامعه فرهنگیان و مدرسان دارای منزلت اجتماعی و تریبون بوده و می‌توانند با فضاسازی موجب تغییر نگاه در جامعه شوند.

وی افزود: باید نگاه‌ها به سمت فضیلت کسب مهارت سوق داده شود زیرا اکنون تمام ارزش‌های جامعه فقط در مسیر کسب دانش، مدرک و بودن در دانشگاه خلاصه شده است، اما این جامعه تا چه حد نیازمند پزشک، مهندس و خلبان است؟ 

وی متذکر شد: کثرت و تنوع در بخش‌های مختلف جامعه قابل جستجو است و فقط باید به شکل جدی به آن بیندیشیم تا شاهد تغییر نگاه در جامعه جویای موقعیت و کار متناسب با شان و منزلت آدمی شویم.

به گزارش ایسنا، هاشمی با تاکید بر ارزش بالای کارهای فرهنگی، اظهار کرد: می‌توان برای خروج از ناامیدی‌ها، یک جریان را ایجاد کنیم، چرا که جمهوری اسلامی برای رسیدن به بالندگی و پویایی نباید فقیر و بیکار محتاج داشته باشد.

وی افزود: باید به جایی برسیم که فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه فقط به حوزه دولت توقع نداشته باشد و هرکس بداند که خود می‌تواند از عهده برون رفت از مشکلاتی که او را احاطه کرده است با تکیه بر قابلیت و روی آوری به یک فن بیرون بیاید.

وی متذکر شد: اگر طلاب در مسیر فعال بودن، در کنار کسب علم و دانش و معرفت در حوزه دین یک نقش اجتماعی را در معیشت کشور داشته باشند، بازتاب مثبتی داشته و حتی باورها تقویت خواهد شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در خاتمه گفت: باید یک فصل آموزشی مهارتی تدوین شود و جزو دروس حوزه علمیه قرار گیرد و همان طوری که توافق کرده‌ایم هیچ معلمی بدون مهارت فارغ التحصیل نشود، هیچ طلابی نیز نباید بدون مهارت وارد جامعه شود.

انتهای پیام


10554897
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است