استانی 21:35 - 29 شهریور 1396
در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اهر عنوان شد؛
اهر - رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: سال گذشته بیش از ۳۳ هزار فقره پرونده به مجموعه دادگستری اهر ورودی داشتیم اما با این وجود زمان رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش‌یافته است.

رسیدگی به ۳۳ هزار فقره پرونده در دادگستری اهر طی سال ۹۵

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری عصر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر، اظهار کرد: تعامل دستگاه قضایی با رؤسای ادارات و مسئولین شهرستان اهر در زمینه ارائه بهترین خدمت به مردم شایسته شهرستان اهر است و همواره بر ارائه بهترین خدمت به مردم فهیم اهر تلاش کرده و می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های اخیر هیچ‌گونه جرائم خشن در شهرستان اهر اتفاق نیفتاده است، افزود: از سال ۹۱ تاکنون هیچ‌گونه جرائم خشنی در اهر نداریم و به حول قوه الهی امنیتی که امروز در این شهرستان حاکم بوده بسیار مطلوب و قابل‌قبول است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از معضلات اجتماعی شهرستان اهر بیکاری جوانان است دستگاه قضایی با تمام وجود از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دارند با حفظ مقررات و قانون کشور از آن‌ها حمایت می‌کنیم و تاکنون این رویکرد را با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ثابت کرده‌ایم.

نظری از افزایش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی شهرستان اهر هر سال نسبت به سال دیگر خبر داد، گفت: سال گذشته بیش از ۳۳ هزار فقره پرونده به مجموعه دادگستری اهر ورودی داشتیم اما با این وجود زمان رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش‌یافته و در واقع به پرونده‌ها در حدود ۲۰ الی ۳۰ روز رسیدگی می‌شود.

وی بابیان اینکه رسیدگی به ۳۳ هزار فقره پرونده با موضوعات مختلف و عملاً سخت و دشوار نشان از همت و تلاش قضات و کارکنان دادگستری شهرستان اهر دارد، تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد اوراق قضایی شهرستان اهر به‌صورت الکترونیکی بوده و این سیستم نه‌تنها کمی کار دادگستری را تسهیل کرده بلکه همین روند را در کاهش زحمات نیروی انتظامی می‌توان مشاهده کرد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: بنده و دادستان سابق شهرستان اهر ۱۴ سال همکاری کرده‌ایم که در طول این سال‌ها دلسوزی آقای شهبازپور به‌وضوح قابل‌مشاهده بود شاید برخی اختلاف‌نظرهایی هم وجود داشت ولی در فعالیت‌هایمان این نظرها تأثیری نداشت و از طرفی سعی کردیم تا به معضلات و چالش‌های اجتماعی رسیدگی کنیم.

نظری با تأکید بر اینکه امروز دادگستری شهرستان اهر با افتخار ۴ تن از قضات خود را به‌عنوان مدیر توانمند به سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی تقدیم می‌کند، یادآور شد: دادستان عمومی و انقلاب کلیبر و رئیس حوزه قضایی بخش مهربان و رئیس دادگستری شهرستان آذرشهر از جمله مدیرانی هستند که از شهرستان اهر در مناطق دیگر فعالیت خواهند کرد.

دشمنان سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی دارند

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در ادامه آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر، اظهار کرد: منصب قضا یکی از مهم‌ترین مناصب جوامع اسلامی است، اظهار کرد: بحث تعامل و همکاری مسئولین فرقی نمی‌کند در کدام قوا باشد ولی در عین حال مهم است.

وی با اشاره به اینکه همبستگی و وحدت بین مسئولین شهرستان اهر در حد عالی است، افزود: امنیت نعمتی بدون قیمت است به‌طوری که دشمنان سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی دارند ولی با هوشیاری رهبری و نیروهای امنیتی و نظامی تحقق‌نیافته است.

امام جمعه اهر اضافه کرد: خدمت‌رسانی، توجه به مشکلات مردم زمینه امنیت پایدار را فراهم کرده و کسی نمی‌تواند مدعی باشد که امنیت را یک‌نهاد تأمین کرده بلکه همه برای این امنیت پایدار تلاش مضاعفی کرده‌اند.

حاجی‌زاده فعالیت قضات دستگاه قضایی را یک حرکت جهادی دانست، گفت: قضات شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا عدالت در جامعه اجرا شود و این همت آن‌ها یک حرکت جهادی است و از طرفی احقاق حق مظلومین توسط قضات از جمله فعالیت‌های سخت دستگاه قضایی به‌حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: دادستان سابق خدمات ارزشمندی در شهرستان اهر انجام دادند و اکنون‌که به ریاست دادگستری شهرستان آذرشهر منصوب‌شده و ارتقا یافته‌اند حق آقای شهبازپور بود.

امام جمعه اهر یادآور شد: مسئولانی که ارتقا یافته و به سمت‌های بالاتری می‌روند به جانشین پروری توجه داشته باشند چراکه یک مسئول کار بلد می‌تواند گره از مشکلات مردم باز کند.

به اهری بودنم افتخار می‌کنم/ رسیدگی به ۸۵ هزار پرونده در دادستانی

یعقوب شهبازپور نیز در این آیین، اظهار کرد: از اینکه بتوانم سختی‌ها و فعالیت‌های چهارده‌ساله‌ام را به‌عنوان دادستان اهر در این مراسم بگویم برایم سخت است.

وی با اشاره به اینکه با افتخار می‌گوییم که شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های امن استان آذربایجان شرقی است، افزود: از اینکه در سمت رئیس دادگستری آذرشهر انجام‌وظیفه می‌کنم و از شهرستان اهر می‌روم به‌منزله این نیست که اهری‌ها را فراموش خواهم کرد بلکه بنده از اهری بودنم افتخار می‌کنم.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان اهر ادامه داد: در طول سال‌هایی که در دادگستری و دادستانی شهرستان اهر فعالیت داشتم سعی کردم تا درب اتاقم بر روی کسی بسته نشود در حالی که اولویتم را خدمت به مردم و دفاع از حقوق آن‌ها قرار داده بودم.

شهبازپور بابیان اینکه در طول پنج سال گذشته به دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان اهر نزدیک به ۸۳ هزار فقره پرونده واردشده است، گفت: هر پرونده‌ای که دادستانی شهرستان اهر وارد شد تلاش کردیم تا در کمترین زمان رسیدگی کنیم و اکنون اعلام می‌کنیم که تمامی پرونده‌های ورودی به دادستانی عمومی و انقلاب اهر رسیدگی و مختومه شده است.

وی با ذکر اینکه عملکردمان اگر نمره‌ای داده شود شاید می‌توان گفت که در بحث زندان نیز نمره قابل‌قبولی اخذ می‌کنم، بیان داشت: در طول پنج سال و ۶ ماه گذشته حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر به زندان اهر ورودی داشتیم که عمدتاً این زندانیان محکومین مالی و مواد مخدر بودند و برای اینکه حداقل بتوانیم در کاهش آمار زندانیان مؤثر باشیم برای آن‌ها در حوزه ایجاد اشتغال نیز داشته‌ایم.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان اهر تأکید کرد: در طول این مدت با همت رئیس دادگستری و شهروندان و معتمدین توانستیم برای ۱۳ نفر از محکومین به قصاص رضایت بگیریم.

شهبازپور با تأکید بر اینکه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر با اقدامات و فعالیت‌هایی که داشته جزو موفق‌ترین انجمن‌های حمایت از زندانیان کشور محسوب می‌شود، گفت: زمانی که انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر را بر عهده گرفتیم اندوخته آن تنها ۵ میلیون تومان بود و اکنون موجودی این انجمن را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام می‌کنیم که این موجودی نقدی عمدتاً صرف نیازهای خانواده‌های زندانیان می‌شود.


9427942
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است